Australijskie linie lotnicze Qantas ogłosiły, że ich flota 10 Boeingów 747-400 będzie stopniowo wycofywana z eksploatacji od lipca tego roku do końca 2020. Ostatni z nowych Jumbo Jetów trafił na Antypody w 2003.
Dyrektor generalny Grupy Qantas, Alan Joyce, powiedział: to ważny moment dla nas. To koniec jednej ery i początek kolejnej. Jumbo podstawą floty Qantas od ponad 40 lat i lataliśmy prawie każdym typem samolotu, który wyprodukował Boeing. Wycofanie 747 zbiegnie się z naszym stuleciem – stwierdził Joyce.
Jednocześnie Qantas postanowiły zamówić sześć dodatkowych Dreamlinerów 787-9. Z biegiem lat każda nowa wersja 747 pozwalała Qantas latać dalej i polepszać ofertę dla pasażerów. Teraz Dreamlinery robią to samo. Model 787 ma lepszą ekonomię i większy zasięg i już operuje na nowych trasach, np. z Perth do Londynu. Dzięki większej flocie Dreamlinerów będziemy mogli dotrzeć do nowych miejsc w Amerykach, Azji, Afryce Południowej i Europie. Do końca 2020 pożegnamy się z Boeingami 747, zakończymy modernizację kabin naszych A380 i przywitamy naszego czternastego 787 – podkreślił Alan Joyce (Non stop z Perth do Londynu, 2018-03-25).
Do tej pory Qantas odebrały cztery 787-9, a do końca bieżącego roku dołączą do nich kolejne cztery. Sześć nowych Dreamlinerów zostanie przekazanych od końca 2019 do końca 2020. Wnętrza dodatkowych 787 będą miały tę samą konfigurację, co samoloty używane obecnie. Dreamliner Qantas przewozi 236 pasażerów (747-400 zabiera 364 podróżnych, Wyposażenie Dreamlinerów Qantas, 2016-10-27).
W 2019 ma zostać uruchomiona Akademia Lotnicza Grupy Qantas. Qantas zamierzają zainwestować w dodatkowy symulator 787, aby wesprzeć szkolenie większej liczby załóg lotniczych dla nowych samolotów.