Cytowany przez Flightglobal prezes australijskich linii Qantas Alan Joyce, podczas konferencji omawiającej wyniki finansowe towarzystwa, wezwał gigantów światowego przemysłu lotniczego – Airbusa i Boeinga – do opracowania do 2022 nowych szerokokadłubowych samolotów pasażerskich, które byłyby zdolne do pokonania z kompletem pasażerów na pokładzie tras Sydney-Londyn (17 tys. km), Brisbane-Paryż (16,5 tys. km), czy Melbourne-Nowy Jork (16,7 tys. km).
– To ostatnia granica w lotnictwie komunikacyjnym – stwierdził Alan Joyce. Szef Qantas zauważył, że Airbus i Boeing opracowały już statki powietrzne, które są niemal zdolne do obsługi takich połączeń – są to Airbus A350ULR i Boeing 777X. Jeżeli któryś z nich zaoferowałby samolot dysponujący jeszcze większym zasięgiem, australijskie linie z pewnością by go zakupiły. – Byłoby to jedno z najważniejszych strategicznych zamówień w historii Qantas – podkreślił Joyce (Wyposażenie Dreamlinerów Qantas, 2016-10-27).
Zasięg A350-900 z 325 pasażerami wynosi 15 tys. km. W maju koncern z Tuluzy poinformował, że zasięg A350-900ULR, z dodatkowymi zbiornikami paliwa, wynosić ma niemal 18 tys. km (Transkontynentalny A350-900, 2015-10-13). Z kolei Boeing 777-8 ma dysponować zasięgiem ponad 16 tys. km z 350-375 pasażerami, a 777-9 zdolny będzie do przebycia ponad 14 tys. km, przewożąc 400-425 osób (Projekt wstępny Boeinga 777-9, 2015-08-28).