Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Qantas rzuca wyzwanie producentom

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 25 sierpnia 2017

Cytowany przez Flightglobal prezes australijskich linii Qantas Alan Joyce, podczas konferencji omawiającej wyniki finansowe towarzystwa, wezwał gigantów światowego przemysłu lotniczego – Airbusa i Boeinga – do opracowania do 2022 nowych szerokokadłubowych samolotów pasażerskich, które byłyby zdolne do pokonania z kompletem pasażerów na pokładzie tras Sydney-Londyn (17 tys. km), Brisbane-Paryż (16,5 tys. km), czy Melbourne-Nowy Jork (16,7 tys. km).

Od marca przyszłego roku Boeingi 787-9 Qantas zaczną loty na trasie Perth-Londyn, długości 14,5 tys. km / Ilustracja: Qantas

To ostatnia granica w lotnictwie komunikacyjnym – stwierdził Alan Joyce. Szef Qantas zauważył, że Airbus i Boeing opracowały już statki powietrzne, które są niemal zdolne do obsługi takich połączeń – są to Airbus A350ULR i Boeing 777X. Jeżeli któryś z nich zaoferowałby samolot dysponujący jeszcze większym zasięgiem, australijskie linie z pewnością by go zakupiły. – Byłoby to jedno z najważniejszych strategicznych zamówień w historii Qantas – podkreślił Joyce (Wyposażenie Dreamlinerów Qantas, 2016-10-27).

Zasięg A350-900 z 325 pasażerami wynosi 15 tys. km. W maju koncern z Tuluzy poinformował, że zasięg A350-900ULR, z dodatkowymi zbiornikami paliwa, wynosić ma niemal 18 tys. km (Transkontynentalny A350-900, 2015-10-13). Z kolei Boeing 777-8 ma dysponować zasięgiem ponad 16 tys. km z 350-375 pasażerami, a 777-9 zdolny będzie do przebycia ponad 14 tys. km, przewożąc 400-425 osób (Projekt wstępny Boeinga 777-9, 2015-08-28).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.