Sikorsky dostarczył 16 maja do Marine Corps Air Station New River w Jacksonville w Karolinie Północnej pierwszy seryjny śmigłowiec transportowy CH-53K King Stallion przeznaczony dla US Marine Corps (USMC). Jest to pierwszy z 200 wiropłatów tego typu, jakie zamierzają nabyć marines. Obecnie w zakładach Sikorsky'ego w Stratford trwa produkcja pierwszych 18 seryjnych wiropłatów dla USMC.
Pierwszy seryjny CH-53K będzie używany do prób i oceny dotyczącej obsługi technicznej i bieżącej oraz ogólnego wsparcia logistycznego. W ramach testów personel Marine Operational Test and Evaluation Squadron 1 sprawdzi również procedury obsługi technicznej, przed wejściem śmigłowca do regularnej służby w USMC. Sikorsky spodziewa się dostarczyć drugi seryjny CH-53K wojsku na początku 2019.
Dostarczenie pierwszego CH-53K do US Marine Corps oznacza rozpoczęcie dostaw nowej generacji ciężkich śmigłowców transportowych – powiedział Dan Schultz, prezes Sikorsky'ego.
Jestem bardzo dumny z pracy wykonanej w celu dostarczenia najpotężniejszego śmigłowca, jaki kiedykolwiek zaprojektowano dla naszych marines. Jesteśmy pewni, że praca zespołowa i zaangażowania w ten program doprowadzi nas do zgłoszenia wstępnej zdolności bojowej w przyszłym roku – dodał gen. Steven Rudder, zastępca komendanta USMC ds. lotnictwa.
Podczas ostatnich prób w locie jeden z przedseryjnych CH-53K wykonał zawisy z pojazdem Joint Light Tactical Vehicle i ładunkiem o masie 16 330 kg, lot postępowy z prędkością 370 km/h, 60-stopniowe przechyły podczas lotu, start i lądowanie na płaszczyźnie nachylonej pod kątem 12°, automatyczny zrzut ładunku podkadłubowego i próby odporności na ostrzał z broni małokalibrowej (CH-53K przenosi JLTV, 2018-02-09).