Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy CH-53K przekazany USMC

Lotnictwo wojskowe, Wojska lądowe, Przemysł lotniczy, 17 maja 2018

Sikorsky dostarczył 16 maja do Marine Corps Air Station New River w Jacksonville w Karolinie Północnej pierwszy seryjny śmigłowiec transportowy CH-53K King Stallion przeznaczony dla US Marine Corps (USMC). Jest to pierwszy z 200 wiropłatów tego typu, jakie zamierzają nabyć marines. Obecnie w zakładach Sikorsky'ego w Stratford trwa produkcja pierwszych 18 seryjnych wiropłatów dla USMC.

Pierwszy seryjny CH-53K przeznaczony dla marines podchodzi do lądowania w  MCAS New River w Jacksonville / Zdjęcie: USMC

Pierwszy seryjny CH-53K będzie używany do prób i oceny dotyczącej obsługi technicznej  i bieżącej oraz ogólnego wsparcia logistycznego. W ramach testów personel Marine Operational Test and Evaluation Squadron 1 sprawdzi również procedury obsługi technicznej, przed wejściem śmigłowca do regularnej służby w USMC. Sikorsky spodziewa się dostarczyć drugi seryjny CH-53K wojsku na początku 2019.

Dostarczenie pierwszego CH-53K do US Marine Corps oznacza rozpoczęcie dostaw nowej generacji ciężkich śmigłowców transportowych – powiedział Dan Schultz, prezes Sikorsky'ego.

Jestem bardzo dumny z pracy wykonanej w celu dostarczenia najpotężniejszego śmigłowca, jaki kiedykolwiek zaprojektowano dla naszych marines. Jesteśmy pewni, że praca zespołowa i zaangażowania w ten program doprowadzi nas do zgłoszenia wstępnej zdolności bojowej w przyszłym roku – dodał gen. Steven Rudder, zastępca komendanta USMC ds. lotnictwa.

Podczas ostatnich prób w locie jeden z przedseryjnych CH-53K wykonał zawisy z pojazdem Joint Light Tactical Vehicle i  ładunkiem o masie 16 330 kg, lot postępowy z prędkością 370 km/h, 60-stopniowe przechyły podczas lotu, start i lądowanie na płaszczyźnie nachylonej pod kątem 12°, automatyczny zrzut ładunku podkadłubowego i próby odporności na ostrzał z broni małokalibrowej (CH-53K przenosi JLTV, 2018-02-09).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.