Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

CH-53K przenosi JLTV

Lotnictwo wojskowe, Wojska lądowe, Przemysł lotniczy, 09 lutego 2018

W bazie US Navy Patuxent River w stanie Maryland przeprowadzono 18 stycznia próby transportu samochodu terenowego Joint Light Tactical Vehicle (JLTV) pod kadłubem śmigłowca Sikorsky CH-53K King Stallion. W testach użyto wozu w wersji czteroosobowej (Combat Tactical Vehicle).

JLTV pod kadłubem CH-53K / Zdjęcie: NAVAIR

Pierwszym użytkownikiem pojazdów rodziny JLTV będą siły zbrojne USA. Wojska lądowe (US Army) i Korpus Piechoty Morskiej USA (USMC) mają pozyskać ok. 55 tys. samochodów terenowych nowego typu, które zastąpią obecnie eksploatowane wozy rodziny HMMWV (Zlecenie na kolejne JLTV , 2018-02-07).

Jeden z przedseryjnych CH-53K wzniósł się z JLTV, o masie 8 560 kg, podwieszonym pod kadłubem, na wysokość 30 m, gdzie pozostawał w zawisie przez ok. 10 min. W trakcie poprzednich prób udźwigu śmigłowiec przenosił betonowe bloki o maksymalnej masie 12 247 kg. Kolejne testy polegać mają na podwieszeniu pod jego kadłubem ciężaru o masie 16 330 kg.

Było to pierwsze tego typu wydarzenie zarówno w przypadku CH-53K, jak i JLTV. Możliwości ładunkowe tego śmigłowca są nieporównywalne, trzykrotnie większe niż jego poprzednika i lepsze niż jakiegokolwiek innego śmigłowca ciężkiego – powiedział płk Hank Vanderborght, kierownik programu H-53 (Rheinmetall i Sikorsky zaoferują CH-53K, 2018-02-06).

Najważniejszą rzeczą, jaką zauważyłem, była stateczność śmigłowca. Bezpieczeństwo jest najważniejsze, gdy znajdujemy się pod kadłubem, ponieważ jest wiele czynników, które wpływają na ruchy ładunku. Jeżeli hak ładunkowy nie porusza się wcale, ułatwia nam to pracę – dodał kpr. Ronald Fritter z Combat Logistics Battalion 25.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.