Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rheinmetall i Sikorsky zaoferują CH-53K

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, Wojska lądowe, 06 lutego 2018

Niemieckie przedsiębiorstwo Rheinmetall i koncern Sikorsky z USA, wchodzący w skład Lockheed Martina, podpisały strategiczną umowę o współpracy, w ramach której będą wspólnie oferować ciężki śmigłowiec transportowy CH-53K dla Heeresflieger (lotnictwa wojsk lądowych Niemiec) w konkursie Schwerer Transporthubschrauber (STH). W najbliższych tygodniach do konsorcjum mają dołączyć kolejne niemieckie przedsiębiorstwa.

CH-53K oferowany jest wojskom lądowym Niemiec jako następca używanych obecnie CH-53G/GA/GS / Zdjęcie: Sikorsky

Jesteśmy przekonani, że Sikorsky razem z Rheinmetallem jako strategicznym partnerem, dostarczy najlepszy możliwy nowoczesny śmigłowiec dla niemieckich wojsk lądowych, będący następcą CH-53G. Oferujemy opłacalne, niezawodne rozwiązanie dostosowane do potrzeb dzisiejszych działań i zdolne do rozwoju wraz z siłami zbrojnymi, gdy ich potrzeby zmieniają się w czasie – powiedział prezes Rheinmetalla Armin Papperger.

Sikorsky ma 45-letnią historię wspierania floty niemieckich CH-53G i jesteśmy zaszczyceni możliwością kontynuowania służby niemieckim siłom zbrojnym przez kolejne 45 lat z CH-53K. Jako były pilot CH-53 mogę potwierdzić, że jest on naprawdę najskuteczniejszym śmigłowcem transportowym, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy. CH-53K, w połączeniu z Rheinmetall jako naszym kluczowym niemieckim partnerem, jest zwycięskim rozwiązaniem dla STH – dodał prezes Sikorsky'ego Dan Schultz.

Porozumienie Rheinmetalla i Sikorsky'ego jest gorzką pigułką dla Airbusa, który odpowiada za obsługę techniczną i modernizację niemieckich CH-53. Koncern z Tuluzy liczy, że w przypadku zwycięstwa CH-53K w konkursie STH będzie wykonywał analogiczne prace przy nowych wiropłatach (Modernizacja niemieckich CH-53G, 2017-02-27).

Według najnowszych doniesień BAAINBw (Federalny Urządu Wyposażenia, Sprzętu Informatycznego i Materiałów Bundeswehry) zamierza nabyć ok. 60 nowych śmigłowców, które zastąpiłyby flotę 70 CH-53G/GA/GS eksploatowanych przez Heeresflieger. Pod uwagę brane są dwie konstrukcje – CH-53K i Boeing CH-47F Chinook (Wstępne próby operacyjne CH-53K, 2016-10-21).

Berlin ma wystosować zapytania ofertowe do obydwu amerykańskich przedsiębiorstw w maju. Wybór zwycięzcy ma zostać dokonany w przyszłym roku, co pozwoli na podpisanie kontraktu na początku 2020. Jednym z podstawowych wymagań jest zdolność śmigłowca do pobierania paliwa podczas lotu. Stawia to Boeinga w nieco mniej korzystnej sytuacji, ponieważ do pobierania nafty w locie przystosowany jest tylko MH-47G (wersja używana przez wojska specjalne), a nie standardowy CH-47F (ILA 2016: Boeing oferuje Niemcom H-47F ER , 2016-06-03).

Eksploatacja CH-53G/GA/GS stwarza Niemcom coraz większe problemy. Flota śmigłowców tego typu wylatuje rocznie ok. 6 tys. h, zamiast wymaganych potrzebami operacyjnymi 10 tys. h. Dowództwo Heeresflieger szacuje, że kres trwałości użytkowej CH-53G/GA/GS nastąpi ok. 2025. Pierwsze nowe STH powinny wejść do służby w 2023.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.