Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

L-159E ćwiczą z lotnictwem Gwardii Narodowej

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 19 czerwca 2018

W bazie lotnictwa Gwardii Narodowej Kingsley Field w Klamath Falls w stanie Oregon pojawiła się eskadra nowych samolotów. Są to L-159E Honey Badger posiadane przez Draken International. Przez następne 6 tygodni będą one operowały jako agresorzy podczas ćwiczeń miejscowego 173. Skrzydła Myśliwskiego (173. FW).

L-159E używane są jako agresorzy podczas szkolenia pilotów F-15 Eagle / Zdjęcie: Tech. Sgt. Jefferson Thompson, Oregon ANG

W ciągu najbliższych kilku miesięcy w Klamath Falls zobaczycie różne odrzutowce. Samoloty, piloci i personel obsługowy zostały wynajęte przez US Air Force, aby pomóc nam podnieść jakość naszego szkolenia i zwiększyć liczbę przeszkolonych uczniów – powiedział płk Jeff Smith, dowódca 173. FW.

Pierwszy pobyt L-159E w bazie Kingsley Field, zaplanowany na 2 miesiące, jest też oceną zdolności Draken International w ramach przygotowań do podpisania długoterminowego kontraktu na dostawę usług dla wojska. W najlepszym razie L-159E mogłyby powrócić do Oregonu już latem przyszłego roku.

173. FW jest jedyną jednostką zajmującą się szkoleniem pilotów samolotów myśliwskich F-15 Eagle. Zazwyczaj do szkolenia jednego ucznia-pilota potrzeba aż 3 F-15, służących jako agresorzy. Użycie L-159E umożliwia zaangażowanie niektórych z nich do innych zadań. 

L-159E jest zdecydowanie mniejszy niż F-15, ale nadal zapewnia nam dobre, realistyczne odwzorowanie zagrożenia i dobrą jakość szkolenia – podkreślił pilot instruktor ze 173. FW kpt. Chris Dubois. Jego zdaniem wynajęcie L-159E daje dodatkowe korzyści dzięki doświadczeniu pilotów zasiadających za ich sterami. Większość z nich latała F-15, F-16 lub innymi samolotami eksploatowanymi obecnie w siłach zbrojnych USA, tak więc bazując na ich doświadczeniu i dogłębnej wiedzy pomagamy naszym uczniom-pilotom – dodał kpt. Dubois (Draken odbiera L-159A, 2015-10-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.