Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Przetarg na obsługę bułgarskich Su-25

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 29 sierpnia 2018

Bułgarskie ministerstwo obrony opublikowało 21 sierpnia przetarg, który ma na celu podpisanie umowy ramowej na obsługę techniczną 14 samolotów uderzeniowych Su-25 (10 Su-25K i 4 Su-25UBK), używanych przez Wojennowzdusznite Siły (wojska lotnicze Bułgarii). Umowa ma obowiązywać przez 4 lata, dzięki czemu wszystkie samoloty zostaną przywrócone do eksploatacji w l. 2019-2022. Obecnie WWS dysponują nie więcej niż czterema Su-25 zdatnymi do lotu.

Wydłużenie trwałości użytkowej bułgarskich Su-25 umożliwi ich eksploatację przynajmniej do 2028 / Zdjęcie: MO Bułgarii

Zaproszenia do składania ofert zostały wysłane do rosyjskiej OAK i do białoruskich 558. Lotniczych Zakładów Remontowych (558. ARZ). Podmioty te zostały zidentyfikowane przez bułgarski resort obrony jako zdolne do realizacji obsługi technicznej i przedłużenia trwałości użytkowej bułgarskich samolotów, a także napędzających je 28 silników R-95Sz. W/w przedsiębiorstwa mają czas na złożenie wstępnych ofert do 10 września. Negocjacje mają rozpocząć się dwa dni później.

Sofia zamierza przeznaczyć 41 mln lewa (niemal 90 mln zł) na przeglądy naprawcze i wyposażenie Su-25 w nowe urządzenia łączności i awionikę. Zwycięzca przetargu ma także zapewnić przeszkolenie 4 pilotów i 10 inżynierów / mechaników oraz dostarczyć dokumentację techniczną i oprzyrządowanie do prób, kontrolno-pomiarowe i obsługi naziemnej. Oferent powinien też zapewnić wsparcie logistyczne dla każdego samolotu, umożliwiające mu wylatanie 80 h rocznie. Wartość zamówienia może wzrosnąć do 82,51 mln lewa (ponad 180 mln zł).

Bułgarzy nie wykluczają również wyposażenia swoich Su-25 w układy samoobrony i zintegrowanie nowego układu zarządzania uzbrojeniem, umożliwiającego przenoszenie termolokacyjnych kierowanych pocisków rakietowych powietrze-powietrze R-73.

Zgodnie z umową ramową, trwałość użytkowa Su-25 powinna zostać wydłużona z 20 lat do co najmniej 40 lat. Ponadto okres międzyprzeglądowy silnika R-95Sz powinien wzrosnąć do 7 lat lub co najmniej 500 h lotu (co najmniej 95 h lotu w przypadku eksploatacji przy ciągu maksymalnym), cokolwiek nastąpi jako pierwsze. Większość bułgarskich samolotów (10 Su-25K i 2 Su-25UBK) została wyprodukowana w 1987, a dwa Su-25UBK w 1988. Wydłużenie trwałości użytkowej umożliwi ich eksploatację przynajmniej do 2028 (Słaba kondycja bułgarskiego lotnictwa, 2018-06-20).

Na podstawie informacji Igora Bozinovskiego


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.