Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

A321 z Lufthansy do Luftwaffe

Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, 25 września 2018

Przedstawiciele niemieckiej spółki Lufthansa Technik przekazali Luftwaffe (rodzimym wojskom lotniczym) samolot pasażerski Airbus A321 przystosowany do transportu VIP-ów. W uroczystości wzięli udział wadm. Carsten Stawitzki, dyrektor ds. uzbrojenia Ministerstwa Obrony Niemiec i Gabriele Korb, dyrektor generalna BAAINBw (Federalnego Urzędu Wyposażenia, Sprzętu Informatycznego i Materiałów Bundeswehry).

Najnowszy nabytek FlBschft BMVg to A321 noszący nr takt. 98+10 / Zdjęcie: Lufthansa Technik

W ciągu ok. 18 miesięcy personel Lufthansa Technik wykonał przegląd płatowca, podwozia i pomocniczego zespołu napędowego i wprowadził 180 modyfikacji, doprowadzając 18-letni samolot, noszący podczas eksploatacji w Lufthansie nazwę Neustadt an der Weinstraße, do stanu odpowiadającemu zerowemu nalotowi.

Następnie samolot wyposażono w kabinę VIP i dodatkowe anteny urządzeń łączności oraz dwa dodatkowe zbiorniki paliwa, dzięki którym jego zasięg zwiększył się o ok. 5000 km. Zestaw z wybranymi częściami zamiennymi i narzędziami zapewnia, że A321 będzie mógł operować z lotnisk niedysponujących rozbudowaną infrastrukturą.

A321, który otrzymał nr takt. Luftwaffe 98+10, może przewozić do 84 pasażerów, w tym 14 w przedziale VIP. Podział i wyposażenie jego kabiny są analogiczne do wystroju używanych przez wchodząca w skład Luftwaffe Flugbereitschaft des Bundesministeriums der Verteidigung (FlBschft BMVg, eskadrę rządową) A319 i A340. Część przeznaczona do przewozu delegacji może zostać przekształcona w przedział z dwoma stanowiskami do intensywnej opieki medycznej.

Dotychczasowe doświadczenia pokazały już, że wspólne projekty Bundeswehry i Lufthansa Technik zawsze były realizowane bardzo profesjonalnie i bezproblemowo. Cieszymy się, że ta tradycja została podtrzymana dzięki przebudowaniu tego samolotu i że udało nam się to zgodnie z harmonogramem i budżetem – powiedziała Constanze Hufenbecher. Lufthansa Technik zapewnia FlBschft BMVg wsparcie w zakresie zarządzanie ciągłością do lotu i wykonuje obsługę statków powietrznych, silników i podzespołów, a także zajmuje się dostawami części zamiennych i dokumentacji technicznej (Kabiny dla MRTT, 2017-11-14).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra