Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Druga transza francuskich MRTT

Lotnictwo wojskowe, 16 grudnia 2015

Rząd w Paryżu oficjalnie zamówił drugą transzę wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących.

Nowe MRTT zastąpią w służbie przestarzałe C-135FR i KC-135R / Rysunek: Airbus Defence and Space

Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami Francja złożyła oficjalne zamówienie na kolejnych 8 wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących Airbus A330 MRTT. Jest to druga transza kontraktu, zawartego w listopadzie ub.r., opiewającego na 12 statków powietrznych tego typu (Francja zamawia MRTT, 2014-11-21).

Pierwszy MRTT, którego zakup potwierdzono w czerwcu, zostanie przekazany Armee de l’Air (wojskom lotniczym) w 2018. Drugi dołączy do niego rok później. Pozostałe trafią do rąk francuskich lotników w tempie 1-2 samolotów rocznie, do 2025.

Francuskie MRTT, napędzane silnikami Rolls-Royce Trent 700, zostaną wyposażone zarówno w sztywny podkadłubowy przewód do podawania paliwa, jak i podskrzydłowe zasobniki z przewodami elastycznymi. W kabinie pasażerskiej będą mogły przewieźć maksymalnie 271 osób. Wersja ewakuacji medycznej ma mieścić 10 modułów do intensywnej terapii i 88 pasażerów.

Dotychczas Airbus Defence and Space zebrał zamówienia od 7 krajów na 49 MRTT, z których dostarczono 26. Do końca października wylatały one ponad 56 400 godzin, wykonując 14 220 cykli startów i lądowań. Ich użytkownikami są Australia (Tankowce od koalicjantów, 2015-12-10), Arabia Saudyjska (Transatlantycki przelot saudyjskich MRTT, 2014-06-11), W. Brytania i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Na odbiór samolotów, oprócz Francji, oczekują Republika Korei i Singapur (A330 MRTT zwycięża w Korei, 2015-07-01).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra