Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Druga transza francuskich MRTT

Lotnictwo wojskowe, 16 grudnia 2015

Rząd w Paryżu oficjalnie zamówił drugą transzę wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących.

Nowe MRTT zastąpią w służbie przestarzałe C-135FR i KC-135R / Rysunek: Airbus Defence and Space

Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami Francja złożyła oficjalne zamówienie na kolejnych 8 wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących Airbus A330 MRTT. Jest to druga transza kontraktu, zawartego w listopadzie ub.r., opiewającego na 12 statków powietrznych tego typu (Francja zamawia MRTT, 2014-11-21).

Pierwszy MRTT, którego zakup potwierdzono w czerwcu, zostanie przekazany Armee de l’Air (wojskom lotniczym) w 2018. Drugi dołączy do niego rok później. Pozostałe trafią do rąk francuskich lotników w tempie 1-2 samolotów rocznie, do 2025.

Francuskie MRTT, napędzane silnikami Rolls-Royce Trent 700, zostaną wyposażone zarówno w sztywny podkadłubowy przewód do podawania paliwa, jak i podskrzydłowe zasobniki z przewodami elastycznymi. W kabinie pasażerskiej będą mogły przewieźć maksymalnie 271 osób. Wersja ewakuacji medycznej ma mieścić 10 modułów do intensywnej terapii i 88 pasażerów.

Dotychczas Airbus Defence and Space zebrał zamówienia od 7 krajów na 49 MRTT, z których dostarczono 26. Do końca października wylatały one ponad 56 400 godzin, wykonując 14 220 cykli startów i lądowań. Ich użytkownikami są Australia (Tankowce od koalicjantów, 2015-12-10), Arabia Saudyjska (Transatlantycki przelot saudyjskich MRTT, 2014-06-11), W. Brytania i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Na odbiór samolotów, oprócz Francji, oczekują Republika Korei i Singapur (A330 MRTT zwycięża w Korei, 2015-07-01).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.