Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bombardier oskarża Mitsubishi

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 23 października 2018

Bombardier wytoczył Mitsubishi Aircraft proces przed sądem federalnym w Seattle, twierdząc, że kilku byłych pracowników kanadyjskiej spółki ukradło poufne dokumenty dotyczące certyfikacji samolotów rodziny CSeries przed podjęciem nowej pracy w przedsiębiorstwach Mitsubishi Aircraft Corporation, Mitsubishi Aircraft Corporation America i Seattle AeroTEC, które pomaga w próbach w locie MRJ.

Japoński MRJ jest bezpośrednim konkurentem dla kanadyjskich samolotów komunikacji regionalnej / Zdjęcie: Mitsubishi Aircraft

Proces certyfikacji nowego samolotu komunikacyjnego jest niezwykle złożony i kosztowny w realizacji. Od 2000 tylko cztery przedsiębiorstwa na świecie były w stanie opracować od podstaw duży samolot pasażerski zgodnie z wymogami władz lotniczych w Ameryce Północnej lub Europie – twierdzi Bombardier. W pozwie wymieniono m.in. konstruktorów, inżyniera specjalizującego się w układach sterowania lotem, inżyniera ds. osiągów i szefa zespołu prób w locie CSeries. Mieli oni rzekomo przesyłać pocztą elektroniczną dokumenty z ich kont na konta osobiste przed odejściem z pracy w 2016 i 2017. Ogółem zatrudnienie w spółkach związanych z programem MRJ znalazło ponad 90 byłych pracowników Bombardiera. Informacje zawarte w tych dokumentach byłyby nieocenione dla każdego, kto byłby zaangażowany w proces certyfikacji statków powietrznych w celu dopuszczenia do eksploatacji – mówi pozew (FIA 2018: Próby MRJ90 przekroczyły półmetek, 2018-07-17, Pierwsza sprzedaż A220, 2018-07-11).

Mamy mocne dowody potwierdzające, że tajemnice handlowe Bombardiera zostały sprzeniewierzone i są wykorzystywane do certyfikacji samolotu komunikacji regionalnej MRJ. Bombardier […] podejmuje wszelkie niezbędne kroki w celu ochrony swojej własności intelektualnej  – twierdzą cytowani przez FlightGlobal przedstawiciele Bombardiera.

Bombardier żąda odszkodowania finansowego (suma nie została ujawniona), a także nakazu, aby Mitsubishi i AeroTEC nie używały żadnych zastrzeżonych informacji Bombardiera przywłaszczonych przez żadnego byłego pracownika Bombardiera i aby powstrzymały rekrutację swoich pracowników w celu uzyskania takich informacji. Pracownicy Mitsubishi Aircraft odpierają te zarzuty mówiąc, że są one nieuzasadnione i czekają na możliwość udowodnienia tego w trakcie postępowania sądowego.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.