Amerykańskie linie JetBlue stały się pierwszym nabywcą nowego Airbusa, podpisując memorandum o porozumieniu w sprawie zakupu 60 A220-300. Decyzja nowojorskiego towarzystwa została ogłoszona dosłownie kilka godzin po tym, jak samoloty Bombardier CSeries 100/300 zostały przemianowane na Airbusy A220.
Zamówienie JetBlue obejmuje 60 samolotów, których dostawy zaplanowano na początek 2020 i kolejnych 60 w ramach opcji, z dostawami od 2025. Wszystkie A220-300 mają pochodzić z zakładów Airbusa w Mobile.
Ponadto przewoźnik zmienił zamówienie i postanowił nabyć 25 A321neo zamiast takiej samej liczby A320neo. Wszystkie samoloty dla JetBlue będą napędzane silnikami rodziny Pratt & Whitney PW1000.
Długo wyczekiwana decyzja JetBlue jest ciosem dla Embraera, który oferował przewoźnikowi samoloty E195-E2. Jak mówi oficjalne stanowisko amerykańskiego towarzystwa Embraer 190 odegrał ważną rolę w siatce połączeń JetBlue od 2005, a najnowsze studium dowiodło, że ekonomika A220 pozwoli nam obniżyć koszty w nadchodzących latach. W dodatku większa pojemność A220 daje przewagę nad 100-miejscowymi Embraerami.
Wybór A220 jako uzupełnienie rozwijającej się rodziny A320 jest poparciem zarówno dla A220, jak i sposobu, w jaki te dwa samoloty mogą ze sobą współpracować, aby zapewnić elastyczność siatki połączeń i wspaniały komfort pasażerów – zauważył Eric Schulz, dyrektor handlowy Airbus Commercial Aircraft.
Rozwijamy naszą flotę dla przyszłości JetBlue, a imponująca oferta i ekonomika A220-300 zapewniają nam elastyczność i wspierają nasze kluczowe priorytety finansowe i operacyjne. JetBlue zbliżają się do 20-lecia istnienia, a A220, w połączeniu z naszymi A321 i odnowionymi A320, pomoże nam zapewnić najlepszy komfort pasażerom i spełnić nasze długoterminowe cele finansowe, ponieważ będziemy kontynuować rozwój w przyszłości – dodał Robin Hayes, dyrektor generalny JetBlue.
CSALP zobowiązuje się do dostarczania najlepszych w świecie samolotów o pojemności od 100 do 150 miejsc, a wybór A220-300 przez JetBlue pokazuje, że nasz zespół wygrywa – podkreślił Philippe Balducchi, dyrektor generalny CSALP (CSeries oficjalnie w portfolio Airbusa , 2018-07-10, Kolejne A321 dla JetBlue, 2016-07-27).