Amerykański Embry-Riddle Aeronautical University (ERAU) i izraelska spółka Eviation połączyły siły i będą wspólnie pracować nad rozwojem samolotu dyspozycyjnego Alice z napędem elektrycznym. Od wiosny 2019 w kampusie Prescott w Arizonie studenci czwartego roku ERAU będą zajmować się obliczeniami osiągów oraz projektowaniem, walidacją i próbami elektrycznego zespołu napędowego i struktury płatowca.
Włączając inżynierów i studentów Embry-Riddle w badania i rozwój, Eviation i Alice Aircraft wykorzystają wiedzę naszych najlepszych i najzdolniejszych konstruktorów – powiedział kanclerz Embry-Riddle Frank Ayers.
Szefowie Eviation przewidują, że międzynarodowy debiut Alice odbędzie się podczas przyszłorocznego Paris Air Show, a oblot samolotu nastąpi tuż po nim. Większość prób w locie odbędzie się w Prescott, a plany przewidują zbudowanie trzech latających prototypów do 2 kw. 2020. Prezes Eviation Omer Bar-Yohay zakłada, że próby certyfikacyjne zajmą 2-3 lata.
Samolot zostanie zbudowany przy użyciu dostępnych obecnie technologii. Honeywell dostarczy układ sterowania lotem, a Siemens – silniki elektryczne. Po jednokrotnym naładowaniu akumulatorów Alice ma przewozić 9 pasażerów na odległość ponad 1000 km (AERO 2018: Lotniczy odpowiednik Ubera, 2018-04-18).