Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Opóźnienie programu JLTV

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 07 lutego 2019

Departament Obrony wciąż zwleka z wydaniem zgody na rozpoczęcie produkcji seryjnej samochodów opancerzonych L-ATV w ramach programu Joint Light Tactical Vehicle.

W ramach programu JLTV siły zbrojne USA mają pozyskać ok. 60 tys. samochodów terenowych L-ATV 4x4, z czego nieco ponad 49 tys. ma trafić do US Army a ponad 9 tys. do Korpusu Piechoty Morskiej USA (USMC). Koszt zakupu oblicza się na ok. 23 mld USD (87 mld zł). Nowe wozy mają zastąpić wiekowe pojazdy rodziny High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle (HMMWV) / Zdjęcie: US Army

Zgodnie z dotychczasowym założeniem decyzja o produkcji seryjnej samochodów opancerzonych w ramach programu Joint Light Tactival Vehicle (JLTV) miała zostać podjęta do końca ub.r. Departament Obrony USA wciąż jednak wstrzymuje się z wydaniem zgody, czego powodem mają być uwagi zgłaszane przez żołnierzy US Army i Korpusu Piechoty Morskiej USA (USMC) w stosunku do rozwiązań technicznych zastosowanych w wozach montowanych w ramach partii niskoseryjnej.

Amerykański resort obrony uzależnia podjęcie decyzji o przyspieszeniu produkcji JLTV od wprowadzenia wymaganych zmian w konstrukcji wozów przez ich producenta, przedsiębiorstwo Oshkosh Defense z Wisconsin. Obecnie zakłada się, że decyzja o seryjnym montażu nowych amerykańskich samochodów opancerzonych może zostać podjęta najwcześniej wiosną.

Co istotne, wspomniane problemy z jakością niektórych rozwiązań technicznych zastosowanych w L-ATV nie wpływają na terminarz wprowadzania wozów do wyposażenia jednostek liniowych. W styczniu pierwsza transza samochodów dotarła do 1. Pancernego Brygadowego Zespołu Bojowego (1st Armored Brigade Combat Team, 1ABCT) wchodzącego w skład 3. Dywizji Piechoty (3rd Infantry Division, US Army odbiera JLTV, 2019-01-17) z Fort Stewart w Georgii. Rozpoczęto już też szkolenie operatorów pojazdów (Pierwszy JLTV rozbity, 2019-01-24).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.