Przy okazji dorocznej prezentacji wstępnych wyników ekonomicznych Airbus ogłosił zakończenie produkcji swych największych samolotów – A380. Ostatni ma zostać wyprodukowany i dostarczony odbiorcy w 3. kwartale 2021. O podjęciu takiej decyzji ostatecznie zdecydowała rezygnacja z 39 zamówionych A380 przez linie Emirates. Wcześniej z wykorzystania opcji na kolejne A380 zrezygnowały australijskie Qantas.
Na znaczące zakupy nie zdecydowały się też linie chińskie, na których szczególne zainteresowanie liczył europejski koncern. Z 1200 A380, które Airbus planował wyprodukować, Chińczycy mieli kupić 200. Tymczasem Southern Airlines zakupiły jedynie 5 A380, dostarczonych w latach 2011-2013. Ostatnio rozmowy o dostawach wznowiono, ale nie przyniosły one oczekiwanego przez Airbusa rezultatu.
Airbus planuje wyprodukowanie jeszcze tylko 40 A380. 14 z nich w ciągu 2 lat ma trafić do Emirates. Zamiast 39 samolotów, z których te linie zrezygnowały, Airbus uzyskał zamówienie na 40 A330-900 i 30 A350-900.
Pierwszy A380 przewiózł pasażerów w październiku 2007. Latał w barwach Singapore Airlines. Obecnie największą liczbą A380 dysponują Emirates. Mają ich 109. To blisko połowa z 234 używanych przez 14 przewoźników na całym świecie A380 (Emirates zrezygnują z części A380?, 2019-02-01).
Teoretycznie Airbus A380 może zabrać na pokład nawet 868 pasażerów. Żaden przewoźnik nie zdecydował się jednak na zakup samolotu w takiej konfiguracji. Rekordowy pod tym względem jest A380 używany przez Emirates. Na dwóch pokładach może przewozić 615 pasażerów.
Według różnych szacunków, programu projektowania i budowy A380 kosztował 15-25 mld Euro. Katalogowa cena jednostkowa samolotu w 2018 wynosiła 445 mln USD. Koszt godziny lotu czterosilnikowego A380 szacuje się na 26 tys. USD, co oznacza, że w przeliczeniu na pasażera jest on wyższy niż w przypadku dwusilnikowych samolotów pasażerskich nowej generacji.