Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kontrakt na VH-92A

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 11 czerwca 2019

US Navy zamówiła 6 śmigłowców VH-92A, przeznaczonych do transportu amerykańskich VIP-ów, w tym Prezydenta kraju. Wartość kontraktu, obejmującego także szkolenia oraz dostawę części zamiennych i wyposażenia do obsługi naziemnej, to nieco ponad 542 mln USD.

VH-92A podczas prób operowania z  tzw. południowego trawnika przed Białym Domem / Zdjęcie: USMC 

Sikorsky rozpocznie dostawy sześciu VH-92A w 2021. Pozostałych 17 śmigłowców zostanie dostarczonych w 2022 i 2023. Wejdą one w skład Executive Flight Detachment z Marine Helicopter Squadron 1 (HMX-1) lotnictwa US Marine Corps, która zajmuje się obsługą lotów Prezydenta USA, również podczas jego podróży po całym świecie, a także wiceprezydenta, Sekretarza Obrony, Sekretarza Marynarki, komendanta USMC oraz wszystkich przywódców obcych państw odwiedzających Waszyngton.

Dwa przedseryjne VH-92A wylatały podczas prób ponad 520 godzin, wykonując m.in. jesienią 2018 lądowania na tzw. południowym trawniku przed Białym Domem. Lockheed Martin dostarczył i zainstalował pierwszy trenażer, będący repliką kabiny załogi VH-92A w bazie HMX-1 w Quantico w stanie Wirginia na początku tego roku (Oblot VH-92A, 2017-08-04).

VH-92A zastąpią w służbie używane obecnie przez EFD inne śmigłowce wyprodukowane przez Sikorsky’ego –  11 VH-3D i 8 VH-60N. W przypadku, gdy Prezydent USA podróżuje na pokładzie któregokolwiek z nich, wiropłat nosi oznaczenie Marine One.

Oprócz tego HMX-1 ma na stanie 12 przemiennopłatów MV-22 Osprey, używanych do przewozu personelu Białego Domu na terenie Waszyngtonu. Natomiast podczas podróży prezydenckich na ich pokładach znajdują się agenci ochrony, personel administracyjny i dziennikarze (Osprey nie dla prezydenta, 2013-04-29).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.