Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy Learjet 75

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 02 lipca 2019

Bombardier wprowadza na rynek nową wersję samolotu odrzutowego klasy biznes Learjeta 75, nazwaną Liberty. Sześciomiejscowy samolot będzie oferowany w cenie 9,9 mln USD, a pierwsze dostawy spodziewane są w 2020.

Wizualizacja samolotu odrzutowego klasy biznes Learjet 75 Liberty / Ilustracja: Bombardier

W porównaniu z protoplastą nowy model ma nieco większą maksymalną masę bez paliwa – 7480 kg (poprzednio wynosiła ona 7260 kg), a maksymalny udźwig wzrósł do 1320 kg, z 957 kg. Zwiększy się również zasięg samolotu – do 3852 km (o 74 km), co ma pozwolić na wykonywanie lotów np. z Las Vegas do Nowego Jorku, z Seattle do Waszyngtonu czy z Mexico City do San Francisco. Napęd pozostaje bez zmian – dwa silniki turbowentylatorowe Honeywell TFE731-40BR, o ciągu 17 kN każdy, umożliwiające rozwinięcie prędkości Ma0,79.

W kabinie Learjeta 75 Liberty zabudowanych będzie 6 foteli – 2 w przedniej części, oddzielonej przesuwanymi drzwiami i 4 w tylnej. Wyposażenie kabiny załogi stanowić ma awionika Garmin G5000. Pasażerowie mają mieć do dyspozycji sieć Gogo ATG 4G.

Learjet 75 Liberty będzie certyfikowany według przepisów FAA Part 25, mającymi zastosowanie do komercyjnych samolotów pasażerskich. Ma to umożliwić skuteczne konkurowanie z takimi samolotami jak Cessna Citation CJ3 + (dysponująca zasięgiem 3778 km) i Embraer Phenom 300E (mogący przebyć 3650 km), które są certyfikowane zgodnie z mniej rygorystycznymi przepisami Part 23.

Wyposażenie oferowane wcześniej jako standardowe (np. pomocniczy zespół napędowy i toaleta) jako opcjonalne. Dostępna będzie również wersja ośmioosobowa, o mniejszym zasięgu.

Bombardier od kilku lat twierdzi, że wysoka cena klasycznego Learjeta 75 (ponad 123 mln USD) jest powodem jego słabej sprzedaży – produkcja tego modelu wynosi zaledwie jeden samolot miesięcznie. Liberty ma być sposobem na poprawienie tego stanu (3000 Learjetów , 2017-06-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.