Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Finansowe problemy Bombardiera

Lotnictwo cywilne, 30 października 2015

Kanadyjski producent oficjalnie zakończył program budowy odrzutowca klasy biznes Learjet 85. W dodatku wciąż brakuje mu funduszy na dopracowanie samolotów komunikacji regionalnej CSeries.

Łączne straty Bombardiera spowodowane opóźnieniami w opracowywaniu Learjeta 85 i rodziny CSeries (na zdjęciu CS300) sięgnęły niemal 5 mld USD / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Bombardier ogłosił wczoraj formalne zakończenie prac związanych w projektowaniem i produkcją odrzutowca klasy biznes Learjet 85. Kompozytowy biznesjet miał wejść do eksploatacji w 2012, jednak problemy z jego strukturą powodowały kolejne opóźnienia. Jedyny prototyp wylatał w czasie prób ok. 70 h.

10 miesięcy temu prace nad Learjetem 85 wstrzymano na czas nieokreślony (Learjet 85 wstrzymany , 2015-01-16). Ostatecznie, zamiast spodziewanych zysków, przedsięwzięcie przyniosło stratę w wysokości 2,6 mld USD (ponad 10 mld zł). Szef Bombardiera Alain Belllemare stwierdził, że jest przekonany o wartości odrzutowców z rodziny Learjet, ale nie wyklucza dalszych zmian w gamie produktów oferowanych przez kierowany przez niego koncern.

Jednak nie jest to najgorsza wiadomość dla udziałowców Bombardiera. Według najnowszych raportów kanadyjskie przedsiębiorstwo odnotowało kolejną stratę, w wysokości 3,2 mld USD (12,4 mld zł), w związku z opóźnieniami programu samolotów komunikacji regionalnej CSeries (Airbus i Bombardier zerwały rozmowy, 2015-10-08).

Nadzieję na przetrwanie dał producentowi rząd prowincji Quebec, na terenie której mieszczą się wytwórnie Bombardiera. W zamian za 1 mld USD (3,87 mld zł), przekazany w 2 transzach do połowy 2016, rząd prowincji nabędzie 49,5% udziałów w nowej spółce, zarządzającej programem CSeries. Pozostałe udziały przypadną Bombardierowi.

Alain Bellemare planuje, że uda mu się zarobić kolejny 1 mld USD dzięki zwiększeniu tempa produkcji CSeries w przyszłym roku i dostarczeniu użytkownikom 15-20 samolotów. Pozostałość brakującej sumy ma zostać pozyskana w ciągu następnych 4 lat, gdy rocznie produkowanych będzie 120 samolotów z rodziny CSeries. Oprócz tego Kanadyjczycy zamierzają uzyskać kolejne 2 mld USD (7,75 mld zł) na inwestycje, z różnych źródeł wewnętrznych.

Przez ostatni rok Bombardier nie zdobył ani jednego zamówienia na CSeries.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.