Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikaty EASA dla nowych Learjetów

Lotnictwo cywilne, 15 września 2014

EASA przyznała Certyfikaty Typu samolotom klasy biznes Learjet 70 i Learjet 75.

W ubiegły piątek Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wydała Certyfikaty Typu dla dwóch kanadyjskich samolotów odrzutowych klasy biznes – Learjet 70 i Learjet 75. Producent – koncern Bombardier – uzyskał analogiczny dokument amerykańskiej FAA dla pierwszego z nich w grudniu ub. r., a dla drugiego – miesiąc wcześniej.

Learjet 70 i 75 są samolotami opracowanymi na bazie Learjetów 40 i 45. W konstrukcji zastosowano nowe winglety, zapożyczone od samolotów Global 7000/8000 (Ruszyła produkcja nowych Bombardierów, 2014-05-13).

Learjet 70, którego maksymalna masa startowa wynosi 9525 kg, przystosowany jest do przewozu maksymalnie 7 pasażerów, z załogą dwuosobową. Zasięg samolotu, z 4 pasażerami i 2 pilotami, to 3815 km.

Natomiast maksymalna pojemność Learjeta 75 to 9 osób i 2 pilotów. Jego maksymalna masa startowa wynosi 9752 kg. Przewożąc 4 pasażerów i 2 pilotów samolot może przebyć 3778 km. Maksymalna wysokość lotu nowych Learjetów to 15 545 m.

Obydwa modele napędzane są 2 silnikami turbowentylatorowymi Honeywell TFE731-40BR o ciągu 17,1 kN każdy, które umożliwiają rozwinięcie prędkości przelotowej 860 km/h. Wyposażenie kabiny załogi stanowi awionika glass cockpit Garmin G5000 z 3 wyświetlaczami o przekątnej 14 cali.

Dotychczas producent zdobył zamówienia na 39 Learjetów 75. Cena jednostkowa samolotu to 13 mln USD (42,3 mln zł).  Learjet 70, kosztujący 11,5 mln USD (37,4 mln zł), cieszy się mniejszym powodzeniem. Sprzedano zaledwie 10 samolotów tego typu (Bombardier gorzej niż poprzednio, 2014-01-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.