Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

3000 Learjetów

Lotnictwo cywilne, 05 czerwca 2017

Bombardier przekazał odbiorcy 3000. samolot odrzutowy klasy biznes z rodziny Learjet.

Najnowszy produkt w ofercie Bombardiera – Learjet 75 / Zdjęcie: Bombardier

W piątek w zakładach Bombardiera w Wichita w stanie Kansas miała miejsce uroczystość przekazania 3000. samolotu odrzutowego klasy biznes z rodziny Learjet. Był to zarazem 100. samolot Learjet 75. Jego odbiorcą była spółka Leggett & Platt.

Przedsiębiorstwo Learjet zostało założone przez Williama Powella Leara pod koniec lat 1950., jako Swiss American Aircraft Corporation. Początkowo jego siedzibą była Szwajcaria, ale w 1962 zadecydowano o przenosinach do Wichita.

Pierwszym samolotem skonstruowanym przez Leara (na bazie szwajcarskiego myśliwsko-uderzeniowego FFA P-16), z myślą o klientach pragnących posiadać prywatny luksusowy odrzutowiec, był 6-8 osobowy Lear Jet 23. Jego prototyp oblatano 7 października 1963. Pierwszy seryjny Lear Jet 23 trafił do Chemical and Industrial Corporation z Cincinnati, w stanie Ohio, w 1964. Łącznie wyprodukowano ok. 100 samolotów tego typu.

W 1966 oblatano dwa kolejne modele – 24 (24 lutego) i 25 (12 sierpnia). W 1969 doszło do fuzji z Gates Aviation, w wyniku której nazwę przedsiębiorstwa zmieniono na Gates Learjet Corporation. Kolejnymi typami skonstruowanymi przez spółkę z Wichita były Learjety 28/29, 31, 35/36 i 55.

W 1990 aktywa Learjeta zostały wykupione przez kanadyjskie przedsiębiorstwo Bombardier. Odrzutowce klasy biznes promowano wówczas pod nazwą rodziny Bombardier Learjet. Pod nowym kierownictwem opracowano od podstaw następne modele: 45, 40 i 70/75 (Pierwszy polski Learjet 75, 2015-04-01). Najnowszy produkt – kompozytowy Learjet 85 – okazał się niewypałem, który przyniósł Bombardierowi miliardowe straty (Finansowe problemy Bombardiera , 2015-10-30). 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.