Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

S-100 może operować z Dixmude

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, 21 listopada 2019

Francuska DGA (agencja ds. zakupów wojskowych) poinformowała o zakończeniu integracji  bezzałogowego statku latającego Schiebel Camcopter S-100 ze śmigłowcowcem desantowym Dixmude (L9015), typu Mistral.

Francuska marynarka wojenna jako pierwsza w Europie zyskała zdolność operowania bsl z pokładów okrętów / Zdjęcie: Schiebel 

S-100 może operować niezależnie od pory doby,  przenosząc wyposażenie obserwacyjne i rozpoznawcze o masie do 50 kg. Jego zasięg to 200 km, a maksymalna wysokość lotu – 5500 m. Długotrwałość typowej misji Camcoptera to 10 h, z wyposażeniem o masie 34 kg.

Specjaliści z Naval Group przeprowadzili niezbędną modyfikację Dixmude wiosną 2019, po zakończeniu 2-letniego etapu prób operacyjnych. Okręt wyposażono w kontener do przechowywania bsl i jego części zamiennych, a na pokładzie wydzielono obszar, w którym odbywa się tankowanie paliwa (AVGas lub JP-5) do zbiorników S-100.

Oprócz zamontowania niezbędnych przewodów i anten, na okręcie wydzielono także specjalne pomieszczenie dla operatorów S-100, w którym zamontowano konsolę służącą do zarządzania przebiegiem misji bezzałogowca i przetwarzania informacji w czasie rzeczywistym, połączoną z okrętowym systemem dowodzenia. Umożliwia ona również nadzorowanie operacji desantowych (Camcopter S-100 na Dixmude, 2017-06-22).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra