Flybe i rząd Wielkiej Brytanii wczoraj (14 stycznia) wieczorem osiągnęły porozumienie w sprawie utrzymania działalności przez największego przewoźnika regionalnego w Europie. Rozmowy dotyczyły podobno kwestii otrzymania ulgi w podatku za wylot z terenu W. Brytanii (Air Passenger Duty) przez 3 lata, szacowanej na ok. 100 mln GBP.
Strony nie ujawniły szczegółów porozumienia. Ogłoszone dziś porozumienie pomoże w rozwoju naszej gospodarki. Zapewni, że połączenia regionalne nie tylko będą kontynuowane, ale również rozkwitną w nadchodzących latach – powiedział kanclerz skarbu Sajid Javid.
Cieszę się, że mogliśmy ściśle współpracować z Flybe, aby zapewnić, że największa europejska linia lotnicza będzie mogła nadal łączyć społeczności w całej Wielkiej Brytanii. Departament Transportu przeprowadzi analizę, w jaki sposób można wyrównać rozwój kraju poprzez wzmocnienie połączeń regionalnych – dodał sekretarz ds. transportu Grant Shapps.
Lucien Farrell, przewodniczący konsorcjum będącego właścicielem Flybe, podkreślił, że trzej udziałowcy: Virgin Atlantic, Stobart Group i Cyrus Capital Partners zobowiązali się do utrzymywania lotów Flybe przy pomocy dodatkowych funduszy, oprócz inicjatyw rządowych.
Założone w listopadzie 1979 (jako Jersey European Airways) Flybe oferują obecnie połączenia do 53 miejsc docelowych w krajach europejskich. Głównymi hubami linii są porty Exeter, Birmingham i Southampton. Flota przewoźnika składa się z 3 ATR 72-600, 54 Dashów 8-400 (na zdjęciu), 10 Embraerów 175 i pary Embraerów 195 (Virgin Atlantic kupują Flybe, 2019-01-12).