Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Ryanair z certyfikatem Ok Codacons

Lotnictwo cywilne, 21 stycznia 2020

Linia Ryanair dziś (21 stycznia) została wyróżniona certyfikatem OK Codacons w uznaniu za rzetelne i przejrzyste warunki lotów, skuteczną obsługę klienta oraz przyjazną dla użytkownika stronę internetową. Rozpoczęcie współpracy Ryanaira z Codacons – wiodącym stowarzyszeniem konsumentów we Włoszech zostało dobrze ocenione zarówno przez konsumentów jak i włoską Ente Nazionale per l'Aviazione Civile (Narodową Agencję Lotnictwa Cywilnego).  

Ryanair został nagrodzony dwiema spośród trzech koniczynek Codacons – purpurową i błękitną / Zdjęcie: Ryanair  

Ryanair jest rówież pierwszą spółką, która otrzymała certyfikat OK Codacons w zupełnie nowym formacie, gdzie nagradzano aż trzy kategorie: purpurowa koniczynka za przyjazne dla klienta umowy, przejrzyste warunki lotów oraz sprawną obsługą klienta; błękitna koniczynka za łatwą w obsłudze stronę internetową, przejrzystą politykę plików cookie i właściwe korzystanie z mediów spolecznościowych i żółta koniczynka za zrównoważoną i energooszczędną politykę o ograniczonym wpływie na środowisko.

Ryanair został nagrodzony dwiema spośród trzech koniczynek – purpurową i błękitną. Zainicjował także procedurę uzyskania żółtej koniczynki w oparciu o swoje bieżące zobowiązania środowiskowe jako najbardziej ekologiczna linia lotnicza w Europie.

W sierpniu 2019 Codacons i Ryanair ogłosiły współpracę, w ramach której przewoźnik podpisał umowę o alternatywnym rozwiązywaniu sporów (Alternative Dispute Resolution) pasażerów z roszczeniami z tytułu EU261. Pozwala to obu podmiotom na analizę informacji zwrotnych od klientów poprzez połączone ankiety i ocenę usług Ryanaira, w tym punktualność, ceny, komfort lotów, czystość, przejrzystość procedur i jakość pomocy personelu (Linie Ryanair największe w Europie, 2020-01-06, Rekordowa oferta Ryanaira , 2019-12-20).

Nicola Zaccheo, prezes ENAC, pozytywnie ocenił inicjatywę Ryanaira i Codacons: Podnoszenie standardów przejrzystości jest kolejnym zobowiązaniem wobec pasażera. Tego rodzaju inicjatywy udowadniają, że pasażer powinien zawsze znajdować się w centrum uwagi oraz przyczyniają się do podnoszenia jakości oferowanych usług: na etapie rezerwacji, dzięki przejrzystym warunkom, podczas lotu, dzięki bezpieczeństwu, ktore jest podstawowym wymogiem, ale także dzięki wsparciu pasażera w celu rozwiązania wszelkich sporów. ENAC, zgodnie z mandatem instytucjonalnym będzie nadal monitorowała prawidłowe stosowanie przepisów wspólnotowych dotyczących ochrony pasażerów, podejmując działania w zakresie sankcji wobez przedsiębiorstw, które ich nie przestrzegają.

Kenny Jacobs, Chief Marketing Officer Ryanaira, dodał: Cieszy nas fakt, że staliśmy się pierwszą linią lotniczą, która otrzymała certyfinat OK Codacons, tuż po ogłoszeniu naszego partnerstwa w sierpniu zeszłego roku. Uznanie naszej wiarygodności i przejrzystości zasad przez wiodące stowarzyszenie konsumentów we Włoszech jest niezwykle ważną częścią naszego ciągłego zaangażowania w poprawę jakości obsługi klienta. Z niecierpliwością czekamy na trzecią koniczynkę za zrównoważoną i energooszczędną politykę.

Carlo Rienzi, prezes Codacons, stwierdził: Cieszymy się z możliwości współpracy z ważną linia lotniczą, jaką jest Ryanair. Naszym celem jest zwiększenie ochrony praw pasażerów i budowanie świadomości tych praw. W Europie istnieją przepisy, które chronią użytkowników transportu lotniczego, ale zgdnie ze sprawozdaniem Komisji Europejskiej prawie połowa pasażerów nie zna swoich praw. Umowy takie jak ta podpisana między Ryanair i Codacons zmierzają w kierunki zlikwidowania tej luki i zmuszają linie lotnicze do zwrócenia większej uwagi na prawa pasażerów. Jako stowarzyszenie nadal będziemy monitorowali jakość usług świadczonych na rzezcz użytkowników oraz poszanowanie ich praw.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.