Mack Defense będący częścią koncernu Volvo poinformował o wyprodukowaniu ostatniej, 1587. ciężarówki dla sił zbrojnych Kanady. Ostatni pojazd opuścił linię produkcyjną obserwowany przez przedstawicieli władz i wojska, a także pracowników Mack Defense.
Produkcja była realizowana na mocy dwóch kontraktów podpisanych w 2015 pomiędzy Mack Defense a kanadyjskim Departamentem Obrony Narodowej. Ich wartość wyniosła 834 mln CAD (2,4 mld zł). Kanadyjczycy wybrali ciężarówki o trakcji 8x8. Zamówiono pojazdy w wariancie: transportowym TCV (Troop Carrying Cargo Vehicle), transportowym z systemem samozaładowczym 20-stopowych kontenerów LHS (Load Handling System), transportowym z dźwigiem samozaładowczym MHC (Material Handling Crane), remontowym MRT (Mobile Repair Team) i ciągnika artyleryjskiego GT (Gun Tractor). Poza samymi pojazdami zostanie pozyskanych 161 zestawów opancerzenia dla ciężarówek, 318 przyczep i zapewnione zostanie wsparcie eksploatacji pojazdów.
Pojazdy trafią do sił zbrojnych Kanady w ramach realizacji czwartej fazy programu MSVS SMP (Medium Support Vehicle System Standard Military Pattern). W planie uwzględniona jest wymiana floty pojazdów logistycznych MLVW będących w eksploatacji od lat 1980. Program został podzielony na pięć etapów.
Pierwsza dotyczyła zakupu tańszych, zmilitaryzowanych pojazdów. Dostawcą był Navistar Defense. W l. 2009-2011 dostarczono 1300 pojazdów. Druga i trzecia faza dotyczyły budowy i ukompletowania garaży dla floty nowych pojazdów. Zostały one już ukończone. Czwarta faza to omawiany MSVS SMP. Jej realizacja zmierza ku końcowi. Faza piąta jest związana z pomniejszymi usprawnieniami infrastrukturalnymi. Trwa jej realizacja. Przewiduje się, że w przyszłym roku program zostanie zakończony (Kanada zamawia samochody ciężarowe, 2015-07-21).