Spółka UMS Skeldar wprowadziła na rynek nową wersję bezzałogowego śmigłowca V-150. Jego dostawa dla nieujawnionego użytkownika ma zostać zrealizowana przed końcem tego roku (Otwarcie zakładów UMS Skeldar, 2016-03-24).
V-150 ma długość 3,2 m i maksymalną masę startową 150 kg. Średnica jego wirnika nośnego to 3,4 m. Maksymalna długotrwałość lotu nowej wersji V-150 to 2,5 godziny. Jako napęd zastosowano silnik turbinowy, jednak docelowo zabudowany będzie silnik rotacyjny, wydłużający czas lotu do 4 h.
Bezzałogowiec może przenosić głowicę optoelektroniczną o masie do 12 kg pod nosową częścią kadłuba. Oprócz tego w kadłubie może pomieścić wyposażenie o masie do 30 kg (np. radar z syntetyczną aperturą, wyposażenie do rozpoznania źródeł promieniowania lub czujniki multispektralne).
Opcjonalnie w kadłubie można przewozić inne wyposażenie. Zabudowanie łącza informacyjnego umożliwiłoby operowanie bsl poza zasięgiem wzroku.