Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

An-225 na Okęciu

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 14 kwietnia 2020

Dziś o 9:57 na lotnisku Warszawa – Okęcie wylądował ukraiński samolot An-225 (zn. rej. UR-82060) z ładunkiem masek i innego wyposażenia medycznego (kombinezony, osłony itp.) zakupionego w ChRL. Samolot wystartował wczoraj z Tianjin. Leciał z międzylądowaniem w Ałmatach w Kazachstanie, gdzie wylądował o 21:04 (lot z Tianjin trwał 5:41 h). Lot z Ałmatów do Warszawy trwał 7:35 h.

An-225 podchodzi do lądowania na Okęciu / Zdjęcie: Wojciech Łuczak

Do Tianjin należący do Antonov Design Bureau An-225 dotarł z lotniska Gostomel pod Kijowem. Wystartował stamtąd 11 kwietnia 2020 o 15:00. Także leciał przez Ałmaty. Loty trwały 5:43 h plus 4:56 h.

Zakup wyposażenia i lot An-225 zostały zrealizowane na zlecenie KPRM przez państwowe spółki KGHM Polska Miedź i Lotos. Samolot przywiózł ok. 80 t ładunku (udźwig An-225 wynosi 250 t) o objętości 1050 m3.

Nie ujawniono kosztów przedsięwzięcia (wiadomo jednak, że godzina lotu An-225 kosztuje co najmniej 30 tys. USD, czyli misja dla polskiej KPRM musiała kosztować ponad 3 mln PLN), które miało przede wszystkim charakter propagandowy. Wynajęcie An-225 jest bowiem kilka razy droższe niż nieco mniejszych seryjnie produkowanych samolotów transportowych, takich jak An-124M (taki samolot wynajęły 3 tygodnie temu Czechy, a 7 kwietnia An-124M przywiózł do Warszawy 50 t wyposażenia z ChRL) lub Boeing 747F (udźwig – 130 t). Ze względu na wysokie koszty zapotrzebowanie na loty An-225 jest niewielkie (Mrija po raz pierwszy w Australii, 2016-05-15). Samolot wrócił 25 marca 2020 do latania po ponad rocznym remoncie (An-225 wznowił loty po modernizacji, 2020-03-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.