Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

GECAS rezygnuje z 69 Boeingów 737 MAX

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, Wypadki, 18 kwietnia 2020

Oddział General Electric leasingujący samoloty – GECAS (GE Capital Aviation Services) anulował wczoraj zamówienia na 69 Boeingów 737 MAX. Samoloty tego typu nie są produkowane od początku 2020 z powodu problemów z oprogramowaniem, które spowodowało dwie katastrofy w ciągu 5 miesięcy. Po drugiej z nich Boeingi 737 MAX zostały uziemione przez władze lotnicze najważniejszych państw świata. Dodatkowym powodem decyzji GECAS są problemy linii lotniczych spowodowane pandemią koronawirusa nowego typu.

Ilustracja: Boeing

GECAS dysponuje obecnie 29 samolotami modelu 737 MAX. Po wczorajszej rezygnacji ważne pozostało zamówienie na jeszcze 82 maszyny tego typu. Boeing stwierdził, że porozumiał się z GECAS w sprawie restrukturyzacji portfela zamówień. Szczegóły porozumienia są jednak niejawne.

Niedawno Boeing poinformował, że w marcu utracił zamówienia na 150 samolotów modelu 737 MAX. Zamówienie na 75 anulowała irlandzka Avolon. Z kolejnych zrezygnowały m.in. brazylijskie linie lotnicze GOL i Smartwings.

Boeing od roku pracuje nad modyfikacją oprogramowania 737 MAX. Na razie bez istotnych sukcesów. Obecnie lot samolotu z nowym, potencjalnie bezpiecznym oprogramowaniem, planowany jest na koniec maja (Nowe problemy z oprogramowaniem 737 MAX, 2020-04-08).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.