Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Wyniki Enter Air

Lotnictwo cywilne, 25 maja 2020

Przychody Enter Air w 2019 wyniosły 1,6 mld zł i wzrosły o 24,6 % w powórnaniu z 2018. EBITDA w 2019 wzrosła o 169,6% rdr do 343,6 mln zł. Przewoźnik wypracował w 2019 zysk operacyjny w wysokości 168,5 mln zł (wzrost o 46,1% r/r) i zysk netto 85 mln zł (wzrost o 31,9%).

Aktualnie flota Enter Air składa się z 22 Boeingów 737-800 (na zdjęciu) i dwóch Boeingów 737 MAX 8 / Zdjęcie: Enter Air

W 2019 umocniliśmy pozycję na rynkach zagranicznych pozostając jednocześnie niekwestionowanym liderem na rynku polskim. Z naszych usług w Polsce skorzystało prawie 2,5 mln pasażerów, co oznacza wzrost o ponad 25% wobec 2018. Jesteśmy też jednym z największych eksporterów usług w Polsce, a naszą mocną stroną jest oferowanie wysokiej jakości przewozów w przystępnej cenie. Dzięki temu możemy cały czas się rozwijać i zwiększać swoją obecność na kluczowych rynkach w Europie – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.

Według opublikowanych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego danych przewozów turystycznych w Polsce, Enter Air przewiózł w ub.r. 1,54 mln pasażerów w ruchu czarterowym i 0,92 mln w ruchu regularnym. Przewozy zaliczane przez ULC jako regularne są świadczone przez przewoźnika na rzecz touroperatorów w taki sam sposób jak czarterowe (Przewozy pasażerskie w 2019 , 2020-05-05).

Od wielu lat Enter Air współpracuje z największymi, posiadającymi stabilną pozycję touroperatorami. Pod koniec 2019 przewoźnik podpisał z Itaka Holdings aneks do obowiązującej umowy, doprecyzowujący wolumen i wartość kontraktu w sezonie Lato 2020 i Zima 2020/2021. Zawarta została także umowa z Rainbow Tours na sezon Lato 2020 i Zima 2020/2021, a w październiku 2019 przedłużono współpracę z TUI Poland o kolejne dwa lata.

W kwietniu 2020 minęło 10 lat od pierwszego lotu Enter Air. Od tej pory z roku na roku stabilnie się rozwijamy, a nasz model biznesowy, który został zaprojektowany w czasach kryzysu opiera się na zdrowej relacji między kosztami stałymi i zmiennymi. W nasze DNA wpisana jest niskokosztowa struktura przedsiębiorstwa. Dobrze wykorzystane poprzednie lata pozwoliły nam wejść w obecny rok z bardzo stabilnym biznesem, w ciągu praktycznie 2 tygodni wdrożyliśmy zabiegi restrukturyzacyjne zamrażając firmę w oczekiwaniu na powrót rynku. Szykujemy się do wznowienia działalności w nowych realiach i pomimo zawirowań spodziewamy się odbudowy popytu na nasze usługi w całej Europie – dodaje Grzegorz Polaniecki.

Aktualnie flota Enter Air składa się z 22 Boeingów 737-800 (w kwietniu 2020 do floty dołączył najnowszy samolot tego modelu) i dwóch Boeingów 737 MAX 8, które decyzją producenta i władz lotniczych pozostają uziemione od marca 2019 (Enter Air powiększają flotę , 2020-03-30).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.