Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pierwszy HD.29 przekazany

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 15 października 2020

NHIndustries i spółki partnerskie (Airbus Helicopters, Leonardo i Fokker) dostarczyły hiszpańskim Ejercito del Aire (wojskom lotniczym) pierwszy śmigłowiec HD.29 (miejscowe oznaczenie NH90), który zwiększy zdolności tego rodzaju sił zbrojnych w zakresie misji poszukiwawczo-ratowniczych (SAR) i ratownictwa bojowego (CSAR).

Hiszpańskie wojska lotnicze odbiorą 12 HD.29 / Zdjęcie: NHIndustries

Ejercito del Aire odbiorą 12 MD.29, które zastąpią starzejące się AS332 Super Puma. Nowe wiropłaty wejdą w skład 803 Escuadron (eskadry) z Ala (Skrzydła) 48 z bazy Cuatro Vientos (Pierwszy hiszpański NH90 SAR, 2020-03-11).

Hiszpania zamówiła łącznie 45 NH90 w wersji transportu taktycznego, które mają być używane przez trzy rodzaje sił zbrojnych. 13 śmigłowców NH90 GSPA, oznaczonych jako HT-29 Caimán, zostało już przekazanych Fuerzas Aeromóviles del Ejército de Tierra (FAMET, lotnictwu wojsk lądowych). Ich użytkownikiem jest Batallón de Helicópteros de Maniobra núm. III (BHELMA III) z Agoncillo (Hiszpania kupuje 23 NH90 , 2019-01-02).

Dowódca Ejercito del Aire gen. Javier Salto Martínez-Avial podkreślił, że dla hiszpańskich lotników NH90 stanowić będzie podstawowe narzędzie do wykonywania szerokiego wachlarza misji, w tym taktycznego transportu żołnierzy i wsparcia logistycznego w misjach pokojowych lub odbudowy oraz misji poszukiwawczo-ratowniczych w nieprzyjaznym środowisku, które dla jednostek śmigłowcowych stanowią jedno z najtrudniejszych i złożonych zadań.

NH90 jest szczególnie przystosowany do działania w wysokich temperaturach i górach. Będzie atutem w ważnych misjach hiszpańskich wojsk lotniczych – dodała Nathalie Tarnaud-Laude, szefowa programu NH90 w Airbus Helicopters i prezes NHIndustries.

Hiszpańskie NH90 są napędzane silnikami General Electric CT7 8F5 i są wyposażone w spersonalizowany system łączności i system walki elektronicznej opracowany przez spółkę Indra. Użytkowanie śmigłowca będzie wspomagane przez syntetyczne urządzenia szkoleniowe (w tym kompleksowe symulatory lotu), sprzęt automatycznego wsparcia eksploatacji (SAMe) i system automatycznego planowania misji (AMPS), także opracowany przez Indrę. Hiszpańskie zakłady Airbus Helicopters zajmują się produkcją kadłuba NH90 oraz rozwojem i integracją oprogramowania awionicznego.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.