Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

HMS Spey wyruszył do Portsmouth

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 29 października 2020

HMS Spey (P234), piąty i ostatni okręt patrolowy (OPV) typu River, z drugiej serii (Batch 2), opuścił wczoraj, 28 października, stocznię BAE Systems w Glasgow wyruszając w rejs dostawczy do swojej nowej bazy w Portsmouth.

Okręt patrolowy HMS Spey wyrusza w rejs do bazy Royal Navy w Portsmouth / Zdjęcie: BAE Systems

Po niedawnym zakończeniu programu prób morskich, których celem było dokładne przetestowania okrętu, HMS Spey dołączy teraz do swoich czterech bratnich jednostek we flocie Royal Navy (Królewskiej Marynarce Wojennej Wielkiej Brytanii). Dzięki filtrowi mocznikowemu, który redukuje o około 90% emisje tlenków azotu z generatorów diesla, HMS Spey będzie jednym z najbardziej przyjaznych dla środowiska okrętów we flocie Royal Navy.

Wyjście w morze HMS Spey oznacza zakończenie budowy OPV drugiej serii. W ciągu 6 lat BAE Systems zaprojektowało, skonstruowało, uruchomiło i dostarczyło Royal Navy 5 OPV typu River. Pierwotna umowa o wartości 348 mln GBP na pierwsze trzy OPV została podpisana w sierpniu 2014, a następnie w grudniu 2016 została zawarta umowa o wartości 287 mln GBP na dodatkowe dwa OPV i wsparcie dla wszystkich pięciu okrętów. Jednostki te zostały nazwane na cześć rzek w Wielkiej Brytanii: HMS Forth (P222), HMS Medway (P223, Testy morskie HMS Medway, 2018-10-17), HMS Trent (P224), HMS Tamar (P233) i HMS Spey (P234).

W szczytowym momencie program zapewniał utrzymanie około 1400 miejsc pracy w BAE Systems i obejmował wydatki na łańcuch dostaw w wysokości prawie 240 mln GBP dla ponad 150 dostawców w Wielkiej Brytanii i Europie. Programu był również okazją dla ponad 200 praktykantów BAE Systems do zapoznania się ze wszystkimi aspektami projektowania, budowy, wyposażania, testowania i przyjmowania okrętów do służby.

Po przybyciu do Portsmouth HMS Spey zostanie oficjalnie przekazany Royal Navy. Po oddaniu do służby rozpoczną się działania załogi okrętu i jego pierwszy przegląd techniczny w ramach programu wsparcia logistycznego kontrahentów (CLS), który zostanie wykonany przez dział BAE Systems Maritime Services, który zapewnia utrzymanie i obsługę całej floty nawodnej Royal Navy stacjonującej w Portsmouth.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.