W Rosyth zakończono montaż ostatniej dziobowej sekcji kadłuba przyszłego brytyjskiego lotniskowca typu Queen Elizabeth, HMS Prince of Wales (R09).
Budowa przyszłego HMS Prince of Wales prowadzona jest w stoczni Babcock Marine w szkockim Rosyth. Przed kilkoma dniami zakończono montaż ostatniej dziobowej sekcji okrętu (Lower Block 01). Element o masie 620 t powstał w zakładach Babcock w Appledore, na południowym zachodzie Anglii. Przetransportowano go do Szkocji na specjalnej barce.
Kilka tygodni wcześniej w Rosyth zakończono montaż przedniej nadbudówki Prince of Wales (Upper Block 07, Kompletowanie HMS Prince of Wales, 2015-04-22). Konstrukcja będzie mieścić w sobie m.in. mostek dowodzenia oraz wszystkie kluczowe urządzenia odpowiedzialne za kontrolę pracy okrętu. Jej uzupełnieniem będzie tylna nadbudówka (Upper Block 14), która pomieści w sobie centrum kierowania operacjami lotniczymi prowadzonymi z pokładu lotniczego okrętu.
Budowa HMS Prince of Wales rozpoczęła się w maju 2011 (Budowa HMS Prince of Wales trwa, 2014-09-11). Jednostka zostanie zwodowana w 2017. Wejdzie do służby 3 lata później. Warto przypomnieć, że los R09 do niedawna pozostawał niepewny. Część brytyjskiej klasy politycznej poddawała nawet w wątpliwość sens budowy drugiego lotniskowca omawianego typu. Jesienią 2014 Londyn pojął jednak ostateczną decyzję o rozpoczęciu prac nad okrętem (Prince of Wales jednak w służbie, 2014-09-08).
Program budowy lotniskowców typu Queen Elizabeth realizuje powołane do życia w 2005 konsorcjum Aircraft Carrier Alliance (Postępy w budowie Queen Elizabeth, 2014-12-01). W jego skład wchodzą BAE Systems, Babcock Marine, Thales UK oraz ministerstwo obrony Wielkiej Brytanii.