Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Boliwia szuka samolotów bojowych

Lotnictwo wojskowe, 01 września 2009

Minister obrony Boliwii, Walker San Miguel, ujawnił w czasie wywiadzie prasowym, że jego kraj zamierza kupić kilka tanich samolotów bojowych. W grę wchodzą brazylijskie Super Tucano lub maszyny chińskie.

Super Tucano jest jednym z faworytów, na zastąpienie starzejących się, boliwijskich T-33. Jego główną zaletą jest łatwy dostęp do części zamiennych, stosunkowo niska cena (Gwatemala kupiła niedawno 6 Super Tucano za 100 mln USD) oraz możliwość zrealizowania dostaw w krótkim terminie / Zdjęcie: Santiago Rivas

Boliwijskie wojska lotnicze nie posiadają klasycznych samolotów wielozadaniowych. Funkcje uderzeniowe mogą spełniać 4 pozostające w służbie, odrzutowe, szkolno-bojowe Canadair T-33 Silver Star. Pozostałe maszyny wykorzystywane są wyłącznie do szkolenia.

W związku z wykruszaniem się T-33, lewicowe władze z prezydentem Evo Moralesem, chciały zakupić 6 czeskich L-159, które wraz z uzbrojeniem miały kosztować 57,9 mln USD (zobacz: 6 L-159 dla Boliwii). Dekret w sprawie ich zakupienia został podpisany w styczniu bieżącego roku. Byłby to wstęp do kolejnych umów - docelowo lotnictwo wojskowe tego kraju miało pozyskać 12-18 maszyn bojowych. Niestety, transakcja została zablokowana przez USA, skąd pochodziła część podsystemów samolotu (zobacz: USA zabroniły Aero Vodochodom sprzedaży L-159 Boliwii).

W związku z tym władze zdecydowały się na alternatywne rozwiązanie, szukając 6 maszyn o podobnych możliwościach i niewielkiej cenie. Wczoraj dziennik La Razon opublikował wywiad z ministrem obrony, Walterem San Miguelem, który wskazał na brazylijskie Super Tucano lub konstrukcje chińskie. Szef resortu nie ujawnił jednak preferowanych modeli. Możliwym jest jednak, że w grę wchodzi jeden z samolotów szkolno-bojowych.

Minister dodał, że jednocześnie prowadzone są negocjacje w sprawie zakupu wyposażenia wojskowego w Rosji (w tym przynajmniej jednego samolotu VIP). Wartość ewentualnych kontraktów tego pakietu może osiągnąć ok. 100 mln USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.