Koncern Textron Aviation zakończył produkcję dwóch typów samolotów dyspozycyjnych: odrzutowca Cessna Citation Sovereign + i turbośmigłowego Beechcraft King Air C90 GTx. W ostatnich latach popyt na obydwa typy znacznie spadł. Producent zapewnia użytkowników, że nadal będzie zajmował się obsługą techniczną i dostawami części zamiennych dla w/w samolotów.
Cessna Sovereign (model 680) powstała na bazie wydłużonego kadłuba samolotu Citation Excel, z nowym skrzydłem. Od wejścia na rynek w 2004 producent dostarczył 349 odrzutowców Sovereign. W 2012 konstrukcję zmodernizowano do wersji Sovereign +. Ogółem od 2013 dostarczono 94 samoloty tego modelu. Według danych Stowarzyszenia Producentów Lotnictwa Ogólnego (GAMA), w ciągu ostatnich 4 lat użytkownicy odbierali co roku mniej niż 10 Sovereignów +. Według przedstawicieli Textron Aviation następcami Sovereign i Sovereign + mają być nowe Cessny Citation Latitude i Longitude (200. Cessna Citation Latitude, 2019-04-16).
Dwusilnikowy turbośmigłowy Beechcraft King Air C90 eksploatowany jest od 1964. W latach 2004-2009 producent zaoferował aż trzy jego modyfikacje, oznaczone jako GT, GTi i GTx, a w 2015 samolot wyposażono w awionikę Collins Pro Line Fusion. Ogółem dostarczono 2178 samolotów King Air 90, jednak w ostatnich latach nie cieszyły się one dużą popularnością. W zamian producent oferuje modele King Air 260 i 360/ER (King Airy 260 dla Air Archipels, 2021-02-04).