Turecki koncern Baykar poinformował, że w ośrodku szkolenia i prób w locie w mieście Çorlu przeprowadzono testy autonomicznego kołowania bojowego bezzałogowego statku latającego stealth Bayraktar Kizilelma (wcześniej oznaczanego jako Muharip İnsansız Uçak Sistemi).
Kizilelma ma być rozwiązaniem problemów Türk Deniz Kuvvetleri (marynarki wojennej) z lotnictwem pokładowym. Jego konstrukcja ma umożliwiać operowanie z pokładu uniwersalnego okrętu desantowego TCG Anadolu (L-400, Anadolu rozpoczął próby morskie?, 2022-03-05).
Według dostępnych danych ma on rozpiętość 10 m, długość 14,7 m i wysokość 3,3 m. Maksymalna masa startowa bbsl to 6000 kg, a maksymalna masa uzbrojenia – 1500 kg. Wstępne plany zakładały, że opracowane zostaną dwie wersje bbsl, z silnikami Iwczenko-Progress. Poddźwiękowy MIUS-A miał być napędzany AI-25TLT o maksymalnym ciągu do 16,9 kN, który miał pozwolić na rozwinięcie prędkości maksymalnej do Ma0,9, a naddźwiękowy MIUS-B – AI-322F o ciągu 24,5 kN (z dopalaniem 44,1 kN) – miał latać z prędkością ponad Ma1 (Ukraińskie silniki do MIUS, 2021-11-13).
Obliczeniowa prędkość przelotowa Kizilelma wynosić Ma0,6, długotrwałość lotu – 5-6 h, a promień bojowy – 930 km. Maksymalna wysokość lotu wynosić ma 14 000 m, a wysokość operowania – 11 000 m.
Bbsl Kizilelma mają działać samodzielnie lub we współpracy z załogowymi samolotami bojowymi. Ich uzbrojenie, przenoszone na 2 węzłach w komorach wewnętrznych i 6 węzłach pod skrzydłami stanowić mają kierowane pociski rakietowe powietrze-powietrze i powietrze-powierzchnia, bomby kierowane i niekierowane i pociski szybujące.