Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pomyślny przegląd EGNOS V3

Astronautyka, Infrastruktura, 16 grudnia 2022

Airbus uzyskał pomyślną ocenę przeglądu ważnych etapów projektowania satelitarnego systemu wspomagającego nawigację EGNOS V3. EGNOS V3 (European Geostationary Navigation Overlay Service) został zaprojektowany w celu dodania istotnych funkcji bezpieczeństwa dla zastosowań nawigacyjnych w lotnictwie; ponadto zapewni zupełnie nowe usługi użytkownikom morskim i lądowym. EGNOS V3 to druga generacja systemu, poprawiającego wydajność GPS i Galileo.

EGNOS V3 to trzy centra operacyjne i 44 stacje monitorujące ulokowane w Europie i poza nią, zapewniające nowe usługi użytkownikom morskim i lądowym / Ilustracja: Airbus

EGNOS V3, opracowywany przez Airbusa, wprowadzi nowe usługi oparte na wielu częstotliwościach w wielu konstelacjach (GPS, Galileo) i będzie zawierać zaawansowaną ochronę przed cyberatakami. Przegląd zadania dotyczył projektu funkcjonalnego, interfejsów zewnętrznych, koncepcji działania, bezpieczeństwa, zasad integracji, kwalifikacji i wdrożenia.

François Gaullier, szef działu telekomunikacji i systemów nawigacyjnych w Airbusie, powiedział: EGNOS to kluczowa usługa dla całej Europy. Wiele osób nigdy o niej nie słyszało, ale jest niezbędna w wielu zastosowaniach, od kontroli ruchu lotniczego po operacje morskie. Airbus jest zaangażowany w dalszy jej rozwój. Pomyślne zakończenie przeglądu projektu przybliża nas do poprawy wydajności systemów nawigacji satelitarnej w zastosowaniach ważnych dla bezpieczeństwa.

Javier Benedicto, dyrektor ds. nawigacji w Eueopejskiej Agencji Kosmicznej (ESA), dodał: Przegląd potwierdził, że wielokonstelacyjny i wieloczęstotliwościowy EGNOS V3 to znaczny postęp w rozwoju satelitów. Pozwoli zwiększyć dokładność, niezawodność i ogólny zasięg usług EGNOS, dzięki wykorzystaniu wielu częstotliwości zarówno z konstelacji satelitów GPS, jak i satelitów Galileo.

Kierownik programu użytkowania EGNOS w Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA) Jean-Marc Pieplu zwrócił uwagę, że zwiększona solidność EGNOS V3 pozwoli Europie na dalszy rozwój jej odporności, a europejskim podmiotom na rozwój zastosowań systemów nawigacyjnych. Koncentrując się na bezpieczeństwie i ochronie użytkowników, EUSPA kontynuuje prace nad rozwojem EGNOS wraz z partnerami instytucjonalnymi i przemysłowymi.

 EGNOS V3 to trzy centra operacyjne i 44 stacje monitorujące ulokowane w Europie i poza nią. Monitoruje sygnały z systemów nawigacji satelitarnej i generuje komunikaty wspomagające, które są rozsyłane do wszystkich użytkowników za pomocą transponderów na satelitach geostacjonarnych. Na początku 2018 Airbus otrzymał od ESA (w imieniu Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego; wcześniej GSA) główny kontrakt na wdrożenie EGNOS V3 (EGNOS V3 na horyzoncie , 2022-05-05).

Airbus buduje obecnie następną generację satelitów Galileo, które poprawią dokładność systemu, a także pewność i odporność jego sygnału, co będzie kluczowe w nadchodzącej cyfrowej przyszłości. Galileo zapewnią nowe możliwości w oparciu o wysoce innowacyjne technologie, takie jak konfigurowalne cyfrowo anteny, łącza międzysatelitarne, nowe technologie zegara atomowego i całkowicie elektryczne systemy napędowe. Nowe pojazdy kosmiczne będzie można rekonfigurować na orbicie, aby zaspokoić nowe potrzeby użytkowników końcowych. EGNOS jest elementem programu kosmicznego Unii Europejskiej, zarządzanym na mocy umowy o partnerstwie zawartej między Dyrekcją Generalną Komisji Europejskiej ds. Obrony, Przemysłu i Przestrzeni Kosmicznej (DG-DEFIS), Agencją Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA ) i Europejską Agencję Kosmiczną (ESA).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.