Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

EGNOS V3 na horyzoncie

Astronautyka, Nowe technologie, Lotnictwo cywilne, Lotnictwo wojskowe, 05 maja 2022

Inżynierowie Airbus Defence and Space jako dostawcy European Geostationary Navigation Overlay Service (EGNOS, europejski system wspomagania satelitarnego) V3 wraz z zespołem ekspertów ds. kosmosu i lotnictwa cywilnego pomyślnie ocenili początkowy poziom wydajności usług, które zaoferuje nowa wersja systemu. Wykorzystywany do poprawy wydajności systemów nawigacji satelitarnej w najważniejszych dla bezpieczeństwa ludzi zastosowaniach, takich jak nawigacja i lądowanie statków powietrznych, EGNOS będzie niebawem dostępny w wersji nowej generacji, V3, obecnie opracowywanej przez Airbusa.

EGNOS to element programu kosmicznego Unii Europejskiej, którego celem jest usprawnienie usług pozycjonowania GPS i Galileo / Ilustracja: Airbus Defence and Space

Wprowadzi ona na rynek nowe usługi oparte na wielu częstotliwościach kilku konstelacji satelitów (GPS, Galileo) oraz zaawansowaną ochronę przed cyberatakami. Przeprowadzona ocena wydajności systemu dla początkowych usług pozwoliła stwierdzić wysoki poziom dojrzałości projektu i jego adekwatność dla potrzeb usług nawigacyjnych, takich jak precyzyjne podejście i lądowanie na lotniskach w całej Europie, niezależnie od tego, czy lotniska są wyposażone w kosztowne systemy lądowania według przyrządów (co często nie ma miejsca w przypadku mniejszych lotnisk). Przegląd projektu potwierdził, że EGNOS V3 zapewni dokładność, ciągłość, integralność i dostępność usług wymaganą dla operacji związanych z bezpieczeństwem życia do poziomu kategorii I – z ograniczeniami.

Na tym etapie rozwoju EGNOS V3, przegląd wyników pozwolił wykazać korzyści, jakich nowa generacja systemu przysporzy Europie. Pełne zdolności EGNOS V3 muszą zostać jeszcze ocenione w kolejnej fazie, ale jesteśmy przekonani, że spełni on oczekiwania użytkowników – powiedział Didier Flament, szef działu EGNOS & SBAS w Europejskiej Agencji Kosmicznej.

W nowym wariancie systemu EGNOS wykorzystanie sygnałów z konstelacji Galileo i GPS do monitorowania błędów pozycjonowania, wywołanych przez jonosferę, zwiększy dostępność usług na zachodnich i południowo-zachodnich krańcach Europy. Rozszerzy to obszar, w którym lądowanie według wskazań nawigacji satelitarnej stanie się możliwe bez konieczności zastosowania dodatkowych pomocy naziemnych (Budżet UE na programy kosmiczne, 2018-06-06).

Konsolidacja obszarów dostępności usług EGNOS będzie korzystna dla naszych klientów, gdyż wesprze ich aktywność w jeszcze większej liczbie miejsc. Airbus wspiera użytkowników EGNOS w lotnictwie pasażerskim w Europie dzięki niedawnej certyfikacji systemów lądowania SBAS (Satellite-Based Augmentation System) w rodzinach samolotów A320 i A330. Nadal wspieramy rozwój każdego systemu, który przyczyni się do bezpieczniejszego i bardziej zrównoważonego ruchu lotniczego – skomentował Hugues de Beco, szef programów ATM w Airbus Commercial Aircraft (Pierwsze lotnisko z EGNOS, 2011-05-13).

EGNOS to element programu kosmicznego Unii Europejskiej, którego celem jest usprawnienie usług pozycjonowania GPS i Galileo, tam gdzie wpływają one na bezpieczeństwo ludzi (KE zamawia 2. generację satelitów Galileo, 2021-01-22). Jest on prowadzony na mocy umowy partnerskiej zawartej między Dyrekcją Generalną ds. Obrony, Przemysłu i Przestrzeni Kosmicznej Komisji Europejskiej (DG-DEFIS), Agencją Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA) i Europejską Agencją Kosmiczną (ESA).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2022 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.