Leonardo i Safran Helicopter Engines ogłosiły, że seryjny śmigłowiec AW09 będzie napędzany silnikiem Arriel 2K, o mocy ok. 745 kW (1000 KM).
Gian Piero Cutillo, dyrektor zarządzający Leonardo Helicopters, powiedział: Od czasu integracji Kopter z Leonardo i wprowadzenia AW09 do naszej gamy produktów, podtrzymujemy nasze zaangażowanie w dostarczanie dokładnie tego, czego rynek oczekuje od jednosilnikowego śmigłowca o najnowocześniejszych standardach, wspieranego przez wydajną i szybko reagującą globalną sieć wsparcia. Decyzja o wyborze tego silnika jest w pełni zgodna z tą strategią i nie możemy się doczekać współpracy z naszym partnerem w celu wprowadzenia najnowocześniejszego śmigłowca jednosilnikowego na rynek komercyjny.
Franck Saudo, dyrektor generalny Safran Helicopter Engines, dodał: Jesteśmy dumni, że Leonardo ponownie nam zaufało, wybierając nasze rozwiązanie do napędu najnowszego śmigłowca jednosilnikowego. W AW09 wniesiemy nasze solidne doświadczenie w tym konkretnym sektorze, wraz ze specyficzną charakterystyką naszego silnika. Arriel 2K to najnowsza wersja dobrze znanej rodziny silników Arriel, która z pewnością zapewni doskonałe osiągi i niezawodność, ułatwiając operowanie AW09.
Trzy pierwsze prototypy AW09 są napędzane silnikami Honeywell HTS900 o mocy 760 kW (1020 KM). W silnik Arriel 2K został wyposażony czwarty prototyp AW09 (PS4), który niebawem rozpocznie próby w locie w zakładach Koptera w Mollis. W śmigłowcu tym wdrożono wszystkie ulepszenia zastosowane i przetestowane w prototypie P3. Kolejny i ostatni prototyp AW09, oznaczony jako PS5, ma ujrzeć światło dzienne w br. (Leonardo przedstawia AW09, 2021-04-23).