Podczas tegorocznych targów Aero India 2023 Hindustan Times poinformował, że lekkie, wielozadaniowe samoloty bojowe Tejas mogą stać się przedmiotem dwóch kontraktów. Indyjskie maszyny mogą trafić do Argentyny i Egiptu. Egitp chciałby pozyskać 15 maszyn tego typu, a Argentyna – 20. Informacje te przekazał C.B. Ananthakrishnan, prezes i dyrektor zarządzający producenta samolotów, przedsiębiorstwa Hindustan Aeronautics Limited (HAL).
– Zarówno Argentyna, jak i Egipt wykazały zainteresowanie samolotami Tejas. Odwiedziły nas dwie ekipy z południowoamerykańskiego kraju, które przekonały się co do zalet maszyny. Samolotem latali piloci wojsk lotniczych Argentyny. Prawdopodobnie umowa wkrótce zostanie podpisana – powiedział C.B. Ananthakrishnan.
Jeśli transakcje dojdą do skutku, jest niemal pewne, że do wojsk lotniczych obu państw trafią maszyny w wersji Mk-1A. W przypadku Egiptu nie byłaby to sprzedaż samych samolotów, ale również techniczna pomoc przy budowie kompleksu remontowo-serwisowego tych maszyn. Informacje przekazane przez Ananthakrishnana są jednak bardzo skąpe, a w przypadku Egiptu co najmniej zastanawiające. 30 listopada 2022 Kair podpisał bowiem kontrakt w sprawie transferu technologii i produkcji nieujawnionej dotychczas liczby samolotów szkolnych T-50 Golden Eagle i lekkich samolotów bojowych FA-50.
Plany HAL są ambitne, ale nie wiadomo czy przedsiębiorstwo temu podoła z powodu problemów, które trapią program indyjskiego samolotu bojowego. Jednym z niewielu sukcesów były niedawne lądowania pokładowej wersji Tejasa na pokładzie lotniskowca INS Vikrant. Kuleje również program dostaw dla rodzimego lotnictwa wojskowego. Według obecnych planów pierwsze samoloty trafią do służby liniowej w 2024. Do tej pory MO Indii zamówiło 83 samoloty w odmianie Mk-1A dla rodzimego lotnictwa wojskowego, ale plany sięgają znacznie dalej, a szefostwo liczy na znaczne kontrakty eksportowe
W kolejnym roku może dojść również do roll-outu pierwszej maszyny w wersji Mk-2 i jej oblot za dwa lata. Indyjskie wojska lotnicze mają potrzebować nawet 108 samolotów w najnowszej wersji, co miałoby zapewnić wyposażenie dla 6 dywizjonów (Pierwsze lądowanie Tejasa i MiG-29K na INS Vikrant, 2023-02-07).