Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zamówienie seryjnych Archerów

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 27 marca 2010

Szwecja i Norwegia podpisały z BAE Systems umowę o rozpoczęciu produkcji seryjnej samochodowych haubic Archer kalibru 155 mm.

</span>Początki programu Archer sięgają 1995, kiedy w Szwecji rozpoczęto prace nad samobieżnym następcą holowanych haubic FH77. Pierwsze, seryjne działa trafią do użytkowników w 2011 / Zdjęcie: MO Szwecji

Umowa stanowi, że za równowartość 135 mln GBP (200 mln USD) BAE Systems rozpocznie produkcję seryjną 48 haubic na podwoziu ciężarowego Volvo 6x6. Pierwsze działa trafią do użytkowników w październiku 2011, a ostatnie - pod koniec 2013. Norwegia i Szwecja otrzymają po 24 zestawy.

Wraz z nimi koncern dostarczy nowoczesną amunicję. Archer został przystosowany m.in. do strzelania pociskami precyzyjnymi Excalibur (zobacz: Excalibur z Archera).

Umowa - choć nie zapewnia jeszcze wyprodukowania wszystkich haubic - stanowi zwieńczenie kilkuletniego procesu finansowania programu, poczynając od 2004, kiedy zlecono za równowartość 100 mln GBP opracowanie i budowę 2 demonstratorów działa z długą (52 kalibrów) lufą, w pełni automatycznym systemem ładowania i osadzonego na podwoziu samochodu ciężarowego Volvo A30D 6x6. Ten z kolei został zmodyfikowany pod kątem wymogów wojskowych (opancerzenie kabiny załogi, zwiększenie odporności na wybuchy min, wyposażenie w zsmu).

Kolejna umowa, ze stycznia 2009, o wartości 70 mln USD, pozwoliła na dokończenie prac rozwojowych i budowę dwóch prototypów, po jednym dla każdego z państw-użytkowników, zgodnie z nieco odmiennymi wymogami (różnice dotyczą m.in. opancerzenia kabiny załogi, zobacz: Prototyp Archera; Norwedzy wyposażą także kabinę w zsmu Protector). Podpisanie wczorajszej umowy poprzedziły kilkumiesięczne testy obu tych pojazdów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.