Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Wodowanie Tonelero

Przemysł stoczniowy, Marynarka wojenna, 05 kwietnia 2024

Pod koniec marca doszło do wodowania trzeciego konwencjonalnego okrętu podwodnego projektu Scorpène budowanego dla Marinha do Brasil (marynarki wojennej Brazylii) – przyszły Tonelero (S42). W wydarzeniu mającym miejsce na terenie bazy marynarki Itaguaíwziął udział prezydent Brazylii Luiz Inácio Lula da Silva i prezydent Francji Emmanuel Macron.

W ramach programu ProSub Brazylia zamówiła 4 konwencjonalne OP / Zdjęcie: Naval Group – Wagner Meier

Okręt został w całości zbudowany w stoczni Itaguaí Construções Navais (ICN) w wsparciu i transferze technologii udzielonym przez Naval Group. ICN ma także odpowiadać za wsparcie eksploatacji nowych okrętów. W najbliższym czasie Tonelero zostanie skierowany na próby morskie a po ich zakończeniu w 2025 ma zostać przekazany marynarce wojennej.

Brazylia buduje 4 okręty podwodne we współpracy z francuskim partnerem na bazie porozumienia z 2008 w ramach programu ProSub. Wówczas jako docelowy wybrano projekt okrętów projektu Scorpène, które są budowane z dużym udziałem lokalnego przemysłu. Pierwszy z okrętów – Riachuelo (S40) – przyjęto do służby we wrześniu 2022. 12 stycznia 2024 do eksploatacji w Marinha do Brasil wszedł drugi okręt – Humaita (S41). Wodowanie ostatniej jednostki – Agnosutra (S43) – jest przewidywane w 2025 (Drugi Riachuelo w służbie, 2024-01-12).

W przyszłości do konwencjonalnych Scorpène ma dołączyć pierwszy brazylijski okręt podwodny z napędem jądrowym. Ma on wejść do służby w latach 2030 (Początek budowy SN-10 coraz bliżej, 2021-12-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.