Pod koniec marca doszło do wodowania trzeciego konwencjonalnego okrętu podwodnego projektu Scorpène budowanego dla Marinha do Brasil (marynarki wojennej Brazylii) – przyszły Tonelero (S42). W wydarzeniu mającym miejsce na terenie bazy marynarki Itaguaíwziął udział prezydent Brazylii Luiz Inácio Lula da Silva i prezydent Francji Emmanuel Macron.
Okręt został w całości zbudowany w stoczni Itaguaí Construções Navais (ICN) w wsparciu i transferze technologii udzielonym przez Naval Group. ICN ma także odpowiadać za wsparcie eksploatacji nowych okrętów. W najbliższym czasie Tonelero zostanie skierowany na próby morskie a po ich zakończeniu w 2025 ma zostać przekazany marynarce wojennej.
Brazylia buduje 4 okręty podwodne we współpracy z francuskim partnerem na bazie porozumienia z 2008 w ramach programu ProSub. Wówczas jako docelowy wybrano projekt okrętów projektu Scorpène, które są budowane z dużym udziałem lokalnego przemysłu. Pierwszy z okrętów – Riachuelo (S40) – przyjęto do służby we wrześniu 2022. 12 stycznia 2024 do eksploatacji w Marinha do Brasil wszedł drugi okręt – Humaita (S41). Wodowanie ostatniej jednostki – Agnosutra (S43) – jest przewidywane w 2025 (Drugi Riachuelo w służbie, 2024-01-12).
W przyszłości do konwencjonalnych Scorpène ma dołączyć pierwszy brazylijski okręt podwodny z napędem jądrowym. Ma on wejść do służby w latach 2030 (Początek budowy SN-10 coraz bliżej, 2021-12-13).