Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejne certyfikaty Diamondów

Lotnictwo cywilne, 12 kwietnia 2010

Pod koniec ubiegłego tygodnia austriacka Diamond Aircraft otrzymała certyfikat amerykańskich władz lotniczych dla DA42 NG i europejskich - dla mniejszego DA40.

DA42 NG z silnikiem <span>Austro Engine AE-300 </span>od marca ubiegłego roku posiada certyfikat europejskich władz lotniczych. Najważniejszym rynkiem zbytu jest jednak USA / Zdjęcie: Diamond Aircraft

DA42 z turbodieslami Centurion, o pojemności 1.7, a potem 2.0 l, niemieckiego Thielert AG, były najpopularniejszymi, dwusilnikowymi samolotami tłokowymi. Powodem, obok wysokiej prędkości przelotowej (ponad 350 km/h), było bardzo niskie zużycie paliwa. Wszystko za sprawą kompozytowej konstrukcji płatowca i silnikom, przerobionym z wydajnych silników samochodowych.

Upadek producenta silników (zobacz: Kto wykupi Thielerta?), spowodował jednak, że Diamond przerwał produkcję i rozpoczął prace nad zainstalowaniem nowej jednostki napędowej.

W marcu ubiegłego roku uzyskano certyfikat władz europejskich dla DA42 NG, napędzanego jeszcze bardziej wydajnymi turbodieslami AE-300 (zobacz: Diamond DA42 NG został certyfikowany!), a w lipcu - również 2009 - kanadyjskich władz lotniczych dla samolotu z klasycznymi jednostkami Lycoming IO-360 (zobacz: Benzynowy DA42 z certyfikatem). To ostatnie wydarzenie otworzyło nowe DA42 na rynek USA.

10 kwietnia bieżącego roku Diamond uzyskała jednak certyfikat władz FAA na model z AE-300. Jednocześnie uzyskano pozwolenia na loty bez widoczności i w opadach śniegu. Producent może już również montować - jako wyposażenie dodatkowe - autopilota Garmin GFC 700. Będzie on również dostępny dla uzytkowników starszych wersji tego samolotu w USA.Sukces ten likwiduje ostatnie, formalne przeszkody przed pełnym powrotem Diamonda na rynek amerykański. Przed kryzysem wytwórnia sprzedawała miesięcznie 12-15 egz. DA42, głównie za Atlantykiem.

Przedstawiciele Diamonda poinformowali rónież, że tego samego dnia otrzymali certyfikat europejskich włądz lotniczych EASA dla lotów bez widoczności i w warnkach organiczonej widoczności dla jeszcze bardziej popularnego, jednosilnikowego DA40. Certyfikowana maszyna została również wyposażona w turbodielsa AE-300.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.