Podczas zeszłotygodniowej wystawy Land Forces 2024 w Melbourne Supacat zaprezentował nowy pojazd ogólnego przeznaczenia Medium Utility Vehicle (MUV). Ma on wypełniać lukę między cięższymi wozami High Mobility Transporter (HMT) a lekkimi All Terrain Mobility Platform (ATMP).
MUV to pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej rzędu 6500 kg i ładowności 3000 kg. Konstrukcyjnie bazuje na Toyocie Hilux, jak powiedział mediom przedstawiciel producenta. Realnie jednak podwozie zostało zbudowane specjalnie dla MUV a z komercyjnego samochodu zapożyczono kabinę, silnik i elementy mechaniczne.
Pojazd ma występować nie tylko w prezentowanej w Melbourne odmianie 6x6 o długości 6,45 m, lecz także odmianie 4x4 o długości 5,45 m. Istnieje możliwość zastosowania pojedynczej lub podwójnej kabiny, a także tylnej przestrzeni ładunkowej.
Wyposażenie pojazdy może stanowić wyciągarka, zsmu, obrotnice dla broni pokładowej, wyrzutnie granatów dymnych, moduły opancerzenia oświetlenie do skrytej jazdy i kamery obserwacyjne pracujące w podczerwieni. Do wyboru jest 12- lub 24-V instalacja elektryczna.
Zaletą MUV ma być wysoka mobilność i modułowość, pozwalająca na szybką zmianę konfiguracji. Dostępność i sprawność pojazdu zwiększać ma użycie w układzie napędowym komponentów dostępnych na rynku cywilnym, co pozwala na obsługę wozu na niemal każdym teatrze operacyjnym (BAE Systems prezentuje ATLAS, 2024-09-11, Uruchomiono produkcję Jackal 3, 2024-02-07).