Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Oblot śmigłowca Mi-34M1 z silnikiem WK-650W

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 19 października 2024

15 października 2024 na lotnisku Narodowego Centrum Produkcji Śmigłowców im. M.L. Mila i N.I. Kamowa w Tomilino pod Moskwą oblatano prototyp lekkiego śmigłowca Mi-34M1 z silnikiem turbowałowym WK-650W wyprodukowanym przez ODK-Klimow. Śmigłowiec Mi-34M1 jest zmodernizowaną wersją lekkiego śmigłowca Mi-34S (Przetarg na lekkie śmigłowce dla MO FR, 2012-02-22), napędzanego silnikiem tłokowym. Pierwszy prototyp lotny śmigłowca Mi-34M1 (S-1, OP-2, numer boczny 1002) przebudowano w 2024 z drugiego prototypu zmodernizowanego śmigłowca Mi-34S1 z silnikiem tłokowym M9FW, który swój pierwszy lot odbył 4 sierpnia 2011.

Lekki śmigłowiec Mi-34M1 z silnikiem WK-650W w pierwszym locie, obejmującym zawis nad płytą lotniska / Zdjęcie: Rostiech

Rozwój silnika WK-650W o mocy startowej 650 KM (awaryjnej 750 KM) prowadzony jest w ODK-Klimow z St. Petersburga. Kilka lat temu informowano o planach certyfikacji WK-650W do końca 2024 i rozpoczęciu jego produkcji seryjnej w 2025. Obecnie ocenia się, że doprowadzenie nowego silnika do fazy produkcyjnej potrwa jeszcze kilka lat. Jeszcze większy problem sprawia budowa przekładni zespołu napędowego.

Budowa Mi-34M1 jest jednym z wielu programów realizowanych przez rosyjski przemysł lotniczy w warunkach sankcji wprowadzonych przez USA i państwa od nich zależne. Produkowane bez użycia komponentów pochodzących z państw Zachodu silniki WK-650W mają stanowić napęd nie tylko Mi-34M1, ale także Ka-226 i Ansat.

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2025 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.