Minister obrony Wielkiej Brytanii John Healey w sprawozdaniu przed Izbą Gmin poinformował, że planowane jest wycofanie ze służby przestarzałego sprzętu wojskowego sześciu różnych typów. Powinno to przynieść resortowi obrony oszczędności w wysokości 150 mln GBP w ciągu dwóch następnych lat, a w ciągu 5 lat oszczędności powinny sięgnąć 500 mln GBP. Zaoszczędzone środki zostaną w całości wydane na cele obronne.
Ze stanu Royal Navy do marca 2025 ma zostać skreślona fregata HMS Northumberland (F238) typu 23. Okręt pozostawał w linii dłużej niż pierwotnie planowano. W strukturze kadłuba jednostki wykryto uszkodzenia, które sprawiają, że jej naprawa stała się nieuzasadniona ekonomicznie (Cięcie stali pod HMS Formidable, 2024-10-11).
Brytyjska marynarka wojenna ma skreślić ze stanu także dwa okręty desantowe typu Albion – HMS Albion (L14) i HMS Bulwark (L15). Te wciąż nie najstarsze jeszcze okręty (wejście do służby w latach 2003-2004) zostały już wycofane z eksploatacji przez poprzednie kierownictwo ministerstwa obrony, lecz pozostawały w w rezerwie. Utrzymanie ich w rezerwie kosztuje Brytyjczyków 9 mln GBP rocznie przez co zdecydowano się z nich zrezygnować (Royal Navy pozyska okręty desantowe, 2024-05-15).
Podobny los spotka przyjęte do służby w 2003 dwa tankowce typu Wave. Od kilku lat pozostają w rezerwie Royal Fleet Auxiliary i nie wychodziły w morze odpowiednio od 2017 i 2022 (Przegląd projektu FSS, 2024-10-22).
British Army ma wycofać ze służby 46 bsl Watchkeeper Mk 1. Jak uzasadnił minister Healey, bezzałogowce wdrożone w 2010 stały się już przestarzałe z powodu postępu technologicznego jaki odnotowano w obszarze bsl. W ich miejsce British Army ma zbudować nowe zdolności na bazie nowych technologii i doświadczeń bojowych wojny na Ukrainie.
Zmniejszeniu ulegnie flota śmigłowców. Do wycofania ze służby zaproponowano 14 najstarszych ciężkich śmigłowców transportowych CH-47 Chinook. Wchodziły one do służby w Royal Air Force od 1980. Przewiduje się, że będą skreślane ze stanu po upłynięciu okresu między remontami w ciągu najbliższych 4 lat. Ich obsługi będą się natomiast szkolić na nowszych wersjach Chinooków (Tańsze Chinooki dla RAF, 2024-03-17).
RAF do marca 2025 planuje zakończyć służbę 17 śmigłowców Puma. Pierwsze maszyny tego typu trafiły do eksploatacji w 1971 i nie planuje się dalszego wydłużania ich służby. Wycofanie nastąpi po wygaśnięciu umowy na wsparcie eksploatacji. Maszyny tego typu stacjonujące na Cyprze i Brunei począwszy od 2026 będą zastępowane Airbusami H145. Do czasu wdrożenia następców Brytyjczycy rozważają rozwiązanie tymczasowe w postaci komercyjnych lub wojskowych maszyn do zadań przeciwpożarowych i szkolenia (Więcej H145 dla Brytyjczyków , 2024-04-19).