10 grudnia 2024 Northrop Grumman rozpoczął w zakładach w St. Augustine na Florydzie budowę pierwszego samolotu wczesnego ostrzegania E-2D Advanced Hawkeye dla francuskiego lotnictwa morskiego. Ten standard obejmuje nową awionikę z radarem AN/APY-9 z elektronicznym sterowaniem wiązką. Inne udoskonalenia obejmują nowe oszklenie kabiny załogi i możliwość tankowania w powietrzu. Zastosowano też zmodyfikowane silniki T56A-427.
Samoloty Hawkeye produkowane są od początku lat 1960. Jako jedyny użytkownik poza USA, Aeronavale eksploatuje je również z lotniskowców. Pierwszy samolot tego typu w wersji E-2D został oblatany 3 sierpnia 2007. Jako pierwsza nabyła je US Navy (Rozbił się E-2D US Navy, 2022-04-01). Po niej na zakup E-2D zdecydowała się Japonia (Japonia zmienia plany zakupów, 2023-04-01).
Francuskie lotnictwo morskie ma obecnie 3 samoloty E-2C, które są w służbie od 1998. Bazują one w BAN Lahn-Bihoué. W 2020 podjęto decyzję o ich zastąpieniu nowymi E-2D (Francuzi przetestują E-2D, 2022-02-10). Umowę ich zakupu, o wartości ok. 353 mln USD, podpisano pod koniec 2021. Dostawę pierwszego samolotu zaplanowano na 2027. Dzięki temu Francja stała się trzecim nabywcą najnowocześniejszej wersji Hawkeye.
USA oferują E-2D także innym państwom. Egipt ma 10 samolotów E-2C, Meksyk 3 E-2C, a Tajwan 5 E-2K. Być może będą je chciały wymienić na nowocześniejszą wersję.
Z zakupu E-2D zrezygnował Izrael. Swoje Hawkeye zastąpił samolotami Gulfstream G550, zwanymi Eitam, opracowanymi przez IAI. Na Eitamy zdecydował się także Singapur.