Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Początek produkcji L-15

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 20 sierpnia 2010

Chiński koncern Hongdu rozpoczyna produkcję seryjną samolotów szkolno-bojowych L-15. Kończy zaś montaż prototypu nr 6.

L-15 (Spóźniona informacja o oblocie, 2008-06-26) to samolot opracowany przy wsparciu konstruktorów z rosyjskiego OKB Jakowlewa. Bazą do projektu był Jak-130 (Oblot seryjnego Jaka-130, 2009-05-27), który powstał z kolei we współpracy z włoską Alenią. Włosi na bazie Jaka-130, po opłaceniu rosyjskiego udziału w programie, zbudowali własny samolot - M-346 (Oblot przedprodukcyjnego M-346, 2008-07-10).

Pierwszy prototyp L-15 z rosyjskimi silnikami DV-5 oblatano 13 marca 2006. Wzorcem do produkcji seryjnej stał się prototyp nr 5 z ukraińskimi silnikami AI-222K-25. Oblatano go we wrześniu 2009.

15 sierpnia odbyło się zebranie załogi Jiangxi Hongdu Aviation Industry Group, na którym poinformowano, że zakończyła się faza rozwojowa i rozpoczyna się produkcja seryjna. Na razie w ograniczonej skali, bo nie zakończono jeszcze prób państwowych. Te mają potrwać do końca br.

Obecnie kończy się montaż prototypu L-15 nr 6 (na zdjęciu), który ma zostać oblatany we wrześniu. Samolot wyposażono w zmodernizowaną awionikę i silniki o zwiększonym ciągu DV-2F. Standardowo w seryjnych samolotach L-15 mają być silniki AI-222K-25F z dopalaczami.

Seryjne L-15 mają służyć do szkolenia pilotów, którzy później będą latać na myśliwcach Chengdu J-10 i Shenyang J-11. Nie wiadomo, kiedy L-15 będą oferowane na eksport.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.