Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

LMV dla komandosów

Przemysł zbrojeniowy, 18 kwietnia 2011

Włoska Iveco zaprezentowała najnowszą odmianę swojego samochodu patrolowego LMV, w wersji dla oddziałów specjalnych. Liczy na ich sprzedaż odbiorcom, wykorzystującym standardowe pojazdy.

LMV w odmianie specjalnej. Zwracają uwagę standardowe dla pojazdów tej klasy rozwiązania: otwarta kabina, obrotowa podstawa dla uzbrojenia i opuszczona prawa strona przedniej szyby, co umożliwia wykorzystanie dodatkowego karabinu maszynowego

Iveco, bazując na szerokim zainteresowaniu w stosunku do standardowego samochodu patrolowego (zobacz np: Iveco zamiast Tigrów), opracowała pojazd, przeznaczony dla sił specjalnych już w 2009, prezentując go na targach IDET 2009. Na tegorocznej imprezie przedstawiony zostanie najnowsza, znacznie zmodernizoana odmiana pojazdu, przeznaczona standardowo dla pięciu żołnierzy.

Zdjęcie nowego pojazdu od tyłu / Zdjęcia: Iveco

Samochód ma masę własną 3,1 t i ładowność 2 t. Zmniejszenie masy osiągnięto przez likwidacją dachu i obniżenie burt kadłuba, dla umożliwienia szybkiego wsiadania i opuszczania pojazdu. Samochód - poza lekkimi panelami, chroniącymi przed wybuchami min - pozbawiony jest również opancerzenia. Szyby i karoseria przystosowane jednak zostały do szybkiego montażu dodatkowych płyt, w zależności od potrzeb użytkownika.

LMV SF (Special Forces) nie zakończył jeszcze procesu rozwoju. Iveco opracowuje nową podstawę dla cięższego uzbrojenia, niż obecnie stosowane (km-y, wkm-y kalibru 12,7 mm oraz granatniki automatyczne). Dla umożliwienia transportu na pokładzie śmigłowców rodziny CH-47 Chinook, powstaną ruchome pałąki klatki bezpieczeństwa, obecnie niemożliwe do usunięcia.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.