Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

300 S-76 z Aero Vodochody

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, Lotnictwo wojskowe, 04 maja 2011

Czeska wytwórnia Aero Vodochody przekazała koncernowi Sikorsky 300. wyposażony kadłub śmigłowca S-76.

Aero Vodochody dostarczają wyposażone kadłuby śmigłowców Sikorsky S-76 od 2000. Program obejmuje produkcję komponentów, montaż konstrukcji, instalację mechanizmów hydraulicznych i elektronicznych, układów paliwowych oraz awioniki. Czesi realizują też naziemne testy systemów i zarządzanie łańcuchem dostaw, składającym się z ponad 200 poddostawców. Wyposażone kadłuby są przewożone do Niemiec, skąd drogą morską trafiają do USA, gdzie montowane są podzespoły dynamiczne, m.in. zespół napędowy. Do tej pory Aero Vodochody dostarczyły Sikorsky'emu 300 kompletów kadłubów. Sto kadłubów dostarczono w ciągu ostatnich 3 lat (Dwusetny kadłub S-76C z Czech, 2008-04-17).

Certyfikowany w 1976 12-miejscowy śmigłowiec S-76 przeszedł kilka modyfikacji. Produkowana poprzednio wersja C++ została w 2010 zastąpiona wersją D. Jest ona wyposażona w awionikę nowej generacji dostarczaną przez Thalesa i napędzana mocniejszymi silnikami Pratt & Whitney PW210S. Całkowicie kompozytowy wirnik jest kontrolowany aktywnym systemem ograniczania wibracji zmniejszającym hałas. Wyciszono też wirnik ogonowy i przekładnię główną.

Aero Vodochody to największy czeski producent lotniczy, istniejący od 1919. Jest własnością czesko-słowackiego funduszu inwestycyjnego Penta. Zatrudnia 1200 pracowników. Obecnie jest przede wszystkim dostawcą komponentów do największych wytwórni światowych (Aero Vodochody dla Black Hawka, 2010-03-16, Embraer, Elbit i Aero Vodochody, 2011-04-14). W 2009 osiągnął sprzedaż równą 2,9 mld koron (Dobre wyniki Aero Vodochodów, 2009-06-17, rok wcześniej - 4,2 mld koron), a zysk równy 279 mln koron (w 2008 - 401,6 mln koron).

Aero Vodochody oferują Polsce samoloty treningowe L-159. Proponują dostarczenie nowych samolotów i udział resztek polskiego przemysłu lotniczego (głównie Wojskowych Zakładów Lotniczych) w ich produkcji (Wstępne oferty dla Dęblina złożone, 2010-11-03).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.