Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.


Warning: DOMDocument::loadHTML() [domdocument.loadhtml]: Unexpected end tag : u in Entity, line: 1 in /library/Site/String.php on line 146

Warning: DOMDocument::loadHTML() [domdocument.loadhtml]: Unexpected end tag : u in Entity, line: 1 in /library/Site/String.php on line 146

Warning: DOMDocument::loadHTML() [domdocument.loadhtml]: Unexpected end tag : u in Entity, line: 1 in /library/Site/String.php on line 146

42 Airbusy 320

Lotnictwo cywilne, 23 maja 2011

Tyle samolotów zamierza montować europejski koncern co miesiąc, od ostatniego kwartału 2012. To kolejne plany zwiększenia produkcji, objaw wychodzenia z niedawnego kryzysu.

Obecnie Airbus może montować 36 egz. samolotów rodziny A320, czyli tyle, co przed kryzysem. W trakcie jego trwania zmniejszono tempo produkcji do maksymalnie 34 na miesiąc. Teraz zdolności te są zwiększane, by podołać wzrastającym zamówieniom / Zdjęcie: Airbus

Samoloty rodziny A320 - podobnie jak modele rodziny 737 u Boeinga - są najbardziej popularnymi maszynami pasażerskimi świata i to one w praktyce decydują o wielkości produkcji lotniczej.

Wraz z wychodzeniem w ostatniego kryzysu i zwiększaniem zamówień, wzrasta również tempo produkcji. Co prawda zakłady Airbusa nie odczuły załamania - co rok opuszczała je coraz większa liczba maszyn (w 2007 453 egz., w kolejnych latach odpowiednio 483, 498 i 510 egz.) - jednak koniecznym było skorygowanie planów rozwoju produkcji, z powodu skokowego zmniejszenia zamówień. O ile w rekordowym 2007 klienci kupili 1341 samolotów, w dwa lata później już tylko 271 (zobacz również: Ciągle nic, a może być gorzej...).

Tendencja ta jednak odwróciła się i już w ubiegłym roku Airbus zebrał zamówienia na 574 nowe samoloty. To z kolei pozwoliło myśleć o bardziej dynamicznym rozwoju.

W marcu 2010 zarząd koncernu zdecydował się powrócić do przedkryzysowej produkcji (zobacz: Więcej A320), by po kilku miesiącach ogłosić plany zwiększenia produkcji swoich najpopularniejszych samolotów przez 38 egz. od sierpnia bieżącego roku, po 40 maszyn od początku 2012 (zobacz: Zwiększenie produkcji A320).

Ogłoszona w ubiegłym tygodniu decyzja, zwiększa tę liczbę o kolejne dwa A320. Poziom 42 samolotów ma zostać osiągnięty w ostatnim kwartale 2012. Jeżeli zamierzenia te zostaną zrealizowane, maksymalne zdolności produkcyjne Airbusa, odnośnie rodziny A320, wyniosą w bieżącym roku 442 egz., w przyszłym 486, zaś w 2013 - 504 egz.

Podobne działania podejmuje Boeing. Również w ubiegłym tygodniu przedstawiciele amerykańskiego koncernu ogłosili, że zwiększą produkcję B777 z obecnych 5 do 7 egz. na miesiąc.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.