Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

42 Airbusy 320

Lotnictwo cywilne, 23 maja 2011

Tyle samolotów zamierza montować europejski koncern co miesiąc, od ostatniego kwartału 2012. To kolejne plany zwiększenia produkcji, objaw wychodzenia z niedawnego kryzysu.

Obecnie Airbus może montować 36 egz. samolotów rodziny A320, czyli tyle, co przed kryzysem. W trakcie jego trwania zmniejszono tempo produkcji do maksymalnie 34 na miesiąc. Teraz zdolności te są zwiększane, by podołać wzrastającym zamówieniom / Zdjęcie: Airbus

Samoloty rodziny A320 - podobnie jak modele rodziny 737 u Boeinga - są najbardziej popularnymi maszynami pasażerskimi świata i to one w praktyce decydują o wielkości produkcji lotniczej.

Wraz z wychodzeniem w ostatniego kryzysu i zwiększaniem zamówień, wzrasta również tempo produkcji. Co prawda zakłady Airbusa nie odczuły załamania - co rok opuszczała je coraz większa liczba maszyn (w 2007 453 egz., w kolejnych latach odpowiednio 483, 498 i 510 egz.) - jednak koniecznym było skorygowanie planów rozwoju produkcji, z powodu skokowego zmniejszenia zamówień. O ile w rekordowym 2007 klienci kupili 1341 samolotów, w dwa lata później już tylko 271 (zobacz również: Ciągle nic, a może być gorzej...).

Tendencja ta jednak odwróciła się i już w ubiegłym roku Airbus zebrał zamówienia na 574 nowe samoloty. To z kolei pozwoliło myśleć o bardziej dynamicznym rozwoju.

W marcu 2010 zarząd koncernu zdecydował się powrócić do przedkryzysowej produkcji (zobacz: Więcej A320), by po kilku miesiącach ogłosić plany zwiększenia produkcji swoich najpopularniejszych samolotów przez 38 egz. od sierpnia bieżącego roku, po 40 maszyn od początku 2012 (zobacz: Zwiększenie produkcji A320).

Ogłoszona w ubiegłym tygodniu decyzja, zwiększa tę liczbę o kolejne dwa A320. Poziom 42 samolotów ma zostać osiągnięty w ostatnim kwartale 2012. Jeżeli zamierzenia te zostaną zrealizowane, maksymalne zdolności produkcyjne Airbusa, odnośnie rodziny A320, wyniosą w bieżącym roku 442 egz., w przyszłym 486, zaś w 2013 - 504 egz.

Podobne działania podejmuje Boeing. Również w ubiegłym tygodniu przedstawiciele amerykańskiego koncernu ogłosili, że zwiększą produkcję B777 z obecnych 5 do 7 egz. na miesiąc.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.