Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Boeing zwiększy produkcję o 40%

Lotnictwo cywilne, 05 października 2011

Do 2014 zakłady Boeinga, montujące samoloty pasażerskie, zwiększą produkcję średnio o 40%. Wynika to z większych zamówień linii lotniczych.

Nowa linia produkcyjna Boeingów 767 w Everett. W jednej hali montowane są kadłuby, a później również całe maszyny (po lewej). Będą tam powstawać przede wszystkim samoloty tankujące dla wojska. Produkcja modelu cywilnego będzie powoli wygaszana na rzecz bardziej nowoczesnego 787 Dreamlinera / Zdjęcie: Boeing

Boeing zamierza zwiększyć tempo produkcji wszystkich modeli swoich samolotów. Już w połowie przyszłego roku zakłady w Everett powinny opuszczać miesięcznie 2 największe 747-8. Obecnie Boeing jest w stanie dostarczać 3 samoloty tego typu przez 2 miesiące. Nieco mniejsze 777 mogą być obecnie budowane w tempie 7 na miesiąc. Od pierwszej połowy 2013 liczba ta powinna osiągnąć 8,3 maszyny.

Odnośnie najmniejszych i najlepiej sprzedających się Boeingów 737, koncern chce zwiększyć zdolności produkcyjne z obecnych 31-32 do 44 samolotów w 2014. Wreszcie, rusza produkcja seryjna najnowszego modelu 787 Dreamliner. Wszystko to spowoduje, że wartość samolotów opuszczających zakłady Boeinga w 2014 powinna być o 40% większa niż obecnie.

Program ma zdecydowanie większy rozmach, niż wcześniejsze plany z ubiegłego roku (zobacz: Boeing zwiększa tempo produkcji 737) i wynika ze stale poprawiającej się koniunktury linii lotniczych. Podobną sytuację odnotowuje również konkurencyjny Airbus (zobacz np.: 42 Airbusy 320).

Najpoważniejszym problemem jest skuteczne skoordynowanie całego przedsięwzięcia. Boeing musi nie tylko zwiększyć zatrudnienie (od stycznia 2011 koncern przyjął już dodatkowe 5 tys. osób dla zabezpieczenia potrzeb aktualnie rosnącej produkcji), ale również wynegocjować nowe umowy z 1400 poddostawcami z 30 krajów świata.

Brak precyzji w tym zakresie doprowadził już do poważnych perturbacji w podobnie dobrej sytuacji rynkowej, pod koniec lat 1990. Boeing zwiększył wtedy produkcję w ciągu dwóch lat z 375 egz. (w 1997) do 620 egz. (w 1999). Problemy z dostawami podzespołów doprowadzały wtedy jednak do zatrzymywania produkcji i wzrostu strat finansowych. Dzisiaj proces ten jest bardziej rozłożony w czasie i - według zapewnień władz koncernu - lepiej przygotowywany.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.