Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

BWP-3 dla Indonezji

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 03 lutego 2012

Według nieoficjalnych informacji Izwiestii, Rosja negocjuje umowę o sprzedaży kilkudziesięciu BWP-3 (BMP-3) dla Indonezji, prawdopodobnie za ponad 100 mln USD.

Podstawowymi ułomnościami BWP-3 są zainstalowany w tyłu silnik - co znacznie komplikuje działania desantu - i słabe opancerzenie z blach aluminiowych. W wersji standardowej zapewnia ono ochronę przed ostrzałem z dział kalibru do 30 mm, z odległości ponad 300 m oraz broni strzeleckiej kalibru 7,62 mm z tyłu i z boków...

Rosyjska gazeta donosi, że Rosobronexport negocjuje sprzedaż 60 pojazdów, z których 20 zostanie dostarczona jeszcze przed końcem bieżącego roku. Umowa powinna zostać podpisana 10 lutego. Przedstawiciele wytwórcy BWP-3, Kurgańskiej Fabryki Maszyn (Kurganmaszzawod), poinformowali, że zamierzają produkować zmodernizowane wozy dla Indonezji.

Wojska lądowe tego kraju posiadają ok. 500 transporterów i bwp kilku dostawców. Największą grupę - ok. 200 egz. - stanowią jednak stare AMX-VTT, opracowane w połowie ubiegłego roku we Francji, na podwoziu lekkiego czołgu AMX. Zakup rosyjskich BWP-3 pozwoliłby na znaczne odmłodzenie indonezyjskiej floty wozów opancerzonych.

...w związku z tym producent oferuje pojazdy z dodatkowymi ekranami przeciwkumulacyjnymi, zwiększającymi wymiary kadłuba i wieży (na zdjęciu), systemami obrony aktywnej Sztora i zachodnimi systemami obserwacji nocnej / Zdjęcia: Kurgańska Fabryka Maszyn

Jeżeli doniesienia o sprzedaży wozów Kurganmaszzawodu staną się rzeczywistością, będzie to spory sukces Rosobronexportu. Rosyjskie wojska lądowe zaprzestały bowiem kupowania BWP-3 w 2010, twierdząc, że jest to konstrukcja nieperspektywiczna (zobacz: Grecja rezygnuje z BMP-3). Podstawowe zastrzeżenia wysunięto względem słabego opancerzenia, postulując opracowanie zupełnie nowego pojazdu.

Prawdą jest bowiem, że przy masie niecałych 19 t i ograniczonych wymiarach, możliwości modernizacji wozu są ograniczone. Dla porównania - niemiecka Puma przy większych gabarytach ma masę 31,5 t, która wzrasta do 43 t w przypadku zastosowania dodatkowego opancerzenia.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.